کرمانشاه - امام جمعه سرپلذهاب گفت: بنده به عنوان امام جمعه بخشی عظیمی از توانم را برای مناطق اهل سنت گذاشته ام.

بخش عظیمی از توانم را برای مناطق زلزله زده اهل سنت گذاشته ام/ اثبات برادری شیعه و سنی در زلزله اخیر

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب امام جمعه سرپلذهاب در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص فضای وحدت میان شیعه و سنی پس از زلزله شهرستان سرپلذهاب اظهار داشت: همه در ابتدا مسلمان هستیم و چه شیعه و چه سنی و چه دیگر فرقه ها زیر چتر نظام قرارداریم و وقتی مشکل و گرفتاری برای ما پیش بیاید نگاه یکسان مقام معظم رهبری نسبت به فرقه ها و نگاه یکسان نظام و حکومت نسبت به مذاهب باعث می شود که اگر قرار است خدمات و امتیازی داده شود، به صورت انفرادی به حزب و یا مذهب خاصی اختصاص داده نشود.

وی افزود: لذا با توجه به نگاه خاص و مثبت نظام و رهبری، در این شرایط سخت و پیچیده ای که برای سرپل ذهاب پیش آمد، همه اعم از نهادهای انقلابی و دولتی، گروه های جهادی، تبلیغی و روحانیت اعم از شیعه و سنی تلاش کردند که اگر خدماتی هست، این خدمات به صورت یکسان و بدون حب و بغض تقسیم شود.

امام جمعه سرپلذهاب با اشاره به حاکم بودن موج مثبتی که در شهرستان سرپلذهاب در خصوص وحدت میان مذاهب وجود دارد، افزود: بنده به عنوان امام جمعه بخشی عظیمی از توانم را برای مناطق اهل سنت گذاشته ام.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: نیرویی هایی می آیند و از ما مشورت می خواهند و به دنبال این هستند که ما معرفی کنیم و شناخت این ها را نسبت به منطقه بیشتر کنیم، فرقی برای ما نداشته است و  تلاش می کنیم که در کنار برادران تشیع، برادران اهل سنت از خدمات هم بهره مند شود و این باعث خوشحالی خود آن ها هم شده است و خودشان هم می دانند که در این زلزله ما ثابت کردیم همچنانی که آن ها نیز برای ما ثابت شده هستند، برادر و در کنار هم هستیم.

وی گفت: شیعه و سنی در کنار هم انقلاب کردیم و بعد از انقلاب نیز از انقلابمان دفاع کردیم. در جنگ تحمیلی شیعه و سنی مورد هدف دشمن قرار گرفتند و ما برای آب و خاک و انقلابمان جنگیدیم. بعد از جنگ نیز از انقلابمان تا الان دفاع کرده ایم و حالا زلزله ای در سرپلذهاب و مناطق شیعه و سنی نشین رخ داده است، ان اشاالله با همان روحیه و همدلی که از قبل ایجاد شده و بوده، تلاش می کنیم که در این مشکل هم درکنارهم باشیم و مانند برادر، شهرهایمان را بسازیم و مشکلات و نواقص را برطرف کنیم.

امام جمعه سرپلذهاب تصریح کرد: می گویند که برادر باید در زمان سختی به درد برادر خودش بخورد. الان اهل سنت برایشان نمایان و آشکار است که تشیع فرقی بین مذاهب قائل نیست. همه داریم تلاش می کنیم که این مشکل و مصیبت را درکنار هم برطرف کنیم.

حجت الاسلام فاطمی نسبت در ادامه در خصوص تاثیرات مثبت سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله زده گفت: قدرت بالای زلزله که ۷.۳ ریشتر بود باعث رعب و وحشت در بین مردم شد و همین رعب و وحشت و استرس مردم مشهود بود و روز به روز بیشتر می شد ولی سفر حضرت آقا تسکینی بر دل مردم شد و باعث شد مردم به خودشان بیایند و زودتر خودشان را پیدا کنند و امیدها برگردد و زندگی جریان پیدا کند.

وی افزود: یک نشاط معنوی در شهر شکل گرفت و ثمره همین نشاط معنوی این است که علی رغم اینکه مشکلات و نواقصی هست، روز به روز در شهرستان شرایط مثبت تری شاهد هستیم.

امام جمعه سرپلذهاب تاکید کرد: سفر حضرت آقا باعث همدلی و پررنگ تر شدن امید ها شد و باعث شد رنگ و بوی زندگی و حیات به شهر برگردد.

وی تاکید کرد: من فکر می کنم که این همه مسئول و مقامات کشوری و لشکری وارد شهرستان شدند نتوانستند آن موج مثبت را ایجاد کنند ولی سفر حضرت آقا باعث شد که موج مثبت ایجاد شود و روحیه ها و امیدها در شهرستانی که همه چیزش را از دست داده بود و حتی روحیه ها از دست رفته بود و فکرها مشوش بود، زنده شود. همه به آن اذعان و اعتراف می کنند که سفر حضرت آقا توانست این چنین امیدها را زنده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.