استاندار تهران با بیان اینکه اقدامات نهادها در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله موضوع طلاق رصد می‌شوند، گفت: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، فقر و مفاسد اخلاقی در اولویت رسیدگی قرار دارند و همه نهادها با انگیزه و در قالب یک برنامه جامع باید وارد شوند.

نهادها در قالب برنامه جامع برای کاهش آسیب‌های اجتماعی وارد شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از استانداری تهران؛ محمد حسین مقیمی در جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان اظهار کرد: دستگاههایی که می‌توانند در حوزه مهارت آموزی زوجین دخالت کنند باید شناسایی شوند؛ آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان، اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی، دانشگاهها، اداره فنی و حرفه ای، زندانها و نهاد خانواده نقش مهمی در مهارت آموزی جوانان دارند.

وی افزود: مهارت آموزی جوانان تا ۱۱ درصد می‌تواند به کاهش طلاق منجر شود و نهاد قضایی، اداره کار، صدا و سیما، ورزش و جوانان، فنی و حرفه ای، شهرداری، سازمان تبلیغات و سمن‌ها و دانشگاهها در این مهارت آموزشی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند و این نهادها در کمیته‌ای مشخص برای مداخله در کاهش آسیبهای اجتماعی وارد اجرای یک برنامه جامع شوند و گزارش اقدامات ارائه شود و اشکالات بررسی شوند.

استاندار تهران با بیان اینکه اقدامات دستگاهها در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی از جمله موضوع طلاق رصد می‌شود، تصریح کرد: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، فقر و مفاسد اخلاقی در اولویت رسیدگی قرار دارند و همه دستگاهها با انگیزه و در قالب یک برنامه جامع باید وارد شوند.

در ابتدای جلسه بهزیستی استان تهران گزارشی از عملکرد این  دستگاه در زمینه انجام مشاوره قبل، حین و بعد از طلاق ارائه داد.

براساس گزارش ارائه شده، عدم مهارت در زندگی مشترک، عدم مسئولیت پذیری، پرخاشگری، مشکلات جنسی، اعتیاد، دخالت خانواده‌ها، خیانت، سوءظن، اختلالات روانی، مشکلات فرهنگی و ازدواج مجدد، عدم تناسب شغلی و انحرافات اخلاقی از مهمترین دلایل طلاق مطرح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.