اصفهان- نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام در دومین دوره اعطای جایزه جهانی مصطفی (ص) پس از اتمام فرایند داوری، به دو دانشمند حوزه ICT یکی از کشور ترکیه و یک ایرانی رسید.

نشان مصطفی(ص) به دانشمند ایرانی رسید

به گزارش قدس آنلاین، دومین دوره اعطای برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی همچنین علیرضا مرندی رییس فرهنگستان پزشکی و محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایران همچنین شماری از شخصیت های علمی جهان اسلام در ایران آغاز شد.
نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام در دومین دوره اعطای جایزه جهانی مصطفی (ص) پس از اتمام فرایند داوری، به دو دانشمند حوزه ICT، «پروفسور سامی ارول گلنبی» دانشمند کامپیوتر، مهندس الکترونیک و ریاضیدان کاربردی اهل ترکیه با مدلسازی ارزیابی عملکرد سیستم های کامپیوتری و «پروفسور محمدامین شکراللهی» دانشمند و دکترای علوم کامپیوتر و ارتباطات با ارائه اثری در زمینه کدهای رپتور اهدا شد.
جایزه مصطفی (ص) به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان در سال ۱۳۹۱ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران رسید.   این جایزه که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که از سوی افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.
جایزه مصطفی (ص) در دور اول به دو دانشمند مسلمان؛ خانم پرفسور جکی یینگ از سنگاپور در حوزه علم و فناوری نانو زیستی وآقای پرفسور عمریاغی شیمیدان برجسته اردنی برای تحقیقات دامنه دار در زمینه «چارچوب‌های فلز- آلی تعلق گرفت.
در هفته جایزه مصطفی (۱۱ تا ۱۴ آذر)، نشست های علمی و تخصصی در حوزه‌های علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو، اقتصاد و بانکداری اسلامی در دانشگاه‌ های تهران، صنعتی شریف، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران، امام صادق (ع)، تربیت مدرس و علم و صنعت ایران برگزار می ‌شود.
در مدت برگزاری برنامه های جایزه مصطفی (ص) ۹۰ نفر از دانشمندان برجسته علمی از ۳۰ کشور اسلامی در ایران حضور می یابند. مبلغ جایزه مصطفی ۵۰۰ هزار دلار به هر برگزیده به علاوه مدال مصطفی(ص) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.