قزوین_ استاندار قزوین در بازدید از دو مرکز توانبخشی بهزیستی گفت: حرکت به سمت کاهش آمار معلولان جسمی و ذهنی نیازمند فرهنگ سازی و آموزش است.

حرکت به سمت کاهش آمار معلولان جسمی و ذهنی نیازمند فرهنگ سازی و آموزش است

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت روز جهانی معلولان، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین از دو مرکز توانبخشی معلولان ذهنی و بانوان سالمند ( مرکز توانبخشی و نگهداری معلولان ذهنی دختران بالای 14 سال به نام «هستی» و مرکز نگهداری و مراقبت از بانوان سالمند به نام «جهان دیدگان» وابسته به اداره کل بهزیستی استان قزوین بازدید کرد.

زاهدی در این بازدید اظهار داشت: پیشگیری به عنوان نخستین و مهمترین مأموریت و رسالتی که باید در حوزه معلولیت پیش گرفت و برای آن برنامه ریزی کرد.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت و توان دولت، دستگاه های اجرایی، ظرفیت سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیر دولتی فعال در این عرصه استفاده کرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه درحوزه بهزیستی با ناآگاهی هایی در سطح جامعه رو به رو هستیم که باید با فرهنگ سازی و آموزش باید به سمت کاهش آمار معلولان جسمی و ذهنی در آینده پیش برویم، عنوان کرد: باید با برنامه ریزی و جذب حمایت های سازمان بهزیستی کشور و استفاده از توان بخش خصوصی به فکر ایجاد یک مرکز توانبخشی در استان قزوین باشیم تا بتوانیم تمامی این مراکز را در یک مکان واحدی تجمیع و متمرکز کنیم که قطعا هم هزینه های نگهداری مراکز را کاهش می دهد و هم ازآثار و تبعات اجتماعی و فرهنگی آن پیشگیری می کند.

زاهدی گفت: امیدواریم حمایت و تقویت بهزیستی بر توجه بیشتر دستگاه های متولی برای ارتقای جایگاه و افزایش اعتبارات این اداره کل در سال آینده محقق شود.

وی در ادامه با اهدای گلی روز جهانی معلولان را تبریک گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.