کرج- استاندار البرز با بیان اینکه طراحی مبلمان شهری باید منجر به امنیت تردد معلولان شود گفت: ۷۰ مرکز وظیفه نگهداری ورسیدگی به ۱۷۰۰ معلول تحت پوشش دریافت یارانه در این استان را برعهده دارند.

طراحی مبلمان شهری منجر به امنیت تردد معلولان شود

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمدعلی نجفی صبح امروز سه شنبه در بازدید از ۲ مرکز نگهداری معلولان ناتوان ذهنی و حرکتی اظهار کرد: از مجموع این مراکز نگهداری ۴۸ مرکز به شکل شبانه روزی فعال هستند.

وی با تاکید براینکه مسئولان ملی باید دست جامعه معلولان را بگیرند گفت: تاکنون اقدامات وتلاش های موثر وخوبی در حوزه نگهداری معلولان صورت گرفته اما برای ارتقا خدمات نیاز به همراهی بیشتر خیران هم داریم.

استاندار البرز خواستار مشارکت بیشتر خیران در مراکز نگهداری معلولان شد و افزود: بر اساس آمارها تعداد معلولان در البرز  ۲۸ هزار نفر است که از این میزان ۱۰ هزار نفر معلول ذهنی هستند و همین میزان را معلولان جسمی تشکیل می دهند.

وی مناسب سازی طراحی مبلمان شهری متناسب با نیاز جامعه معلولان را مورد اشاره قرار داد وگفت: در این بخش باید به گونه ای عمل شود که امنیت تردد این قشر به شکل مناسبی تامین شود.

نجفی در پایان به نقش سایر ارگان ها در حمایت از معلولان اشاره کرد وگفت: نیاز است شهرداری ها و سازمان های دولتی برای ارائه خدمات و سرویس دهی مناسب به جامعه معلولین همت وتلاش بیشتری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.