بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: موضوع بی خطرسازی زباله های عفونی مراکز خصوصی هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود.

موضوع بی خطرسازی زباله های عفونی مراکز خصوصی تعیین تکلیف شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدحسین علی نیا سه شنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان با توجه به گزارش ارائه شده از روند پیشرفت کار ورود بخش خصوصی در بی خطرسازی پسماندهای عفونی مراکز خصوصی اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند استان تا زمان اعلام آمادگی بخش خصوصی برای ورود به این مقوله با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط عهده دار این موضوع باشد.

وی افزود: در نشستی چهارجانبه با حضور دفتر امور شهری استانداری، سازمان مدیریت پسماند، حفاظت محیط زیست و نظام پزشکی تا دوهفته آینده تصمیمات لازم با ارائه جدول زمانبندی برای حل این مشکلات، اتخاذ و تفاهم نامه های مورد نیاز امضاء شود.

وی ادامه داد: توجه به سلامت و بهداشت مردم از مضوعات مهمی است که همواره باید به عنوان یک تعهد اجتماعی، انسانی و اخلاقی مورد توجه باشد بنابراین رسیدگی به موضوع بی خطر سازی و دفن زباله های عفونی باید بدون اتلاف وقت در اولویت باشد.

علی نیا بیان این که شیرابه حاصل از پسماندهای تر، یکی از مخرب ترین عوامل آلاینده محیط های شهری است، تاکید کرد: موضوع تعمیر ماشین آلات حمل پسماند برای جلوگیری از نشت و فروریزش شیرابه زباله هم از سوی شهرداری در کوتاه ترین زمان رسیدگی شود.

وی همکاری دستگاه های مرتبط با موضوع تعیین محل دفن مناسب پسماندهای عمرانی و ساختمانی را ضروری دانست و افزود: عملیاتی شدن این موضوع مستلزم همکاری بیشتر شهروندان است و تشدید برخورد با افراد متخلف نیز ضروری است چرا که این پسماندها به منظر شهری و محیط زیست آسیب می رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.