شهرکرد-معاون فرهنگی دانشگاه شهرکرد گفت: روز دانشجو با خون شهیدان دانشجو تقدس یافته است و امروز وظیفه‌ دانشجویان حفظ آرمان‌ها و اندیشه‌های این بزرگواران است.

روز دانشجو با خون شهیدان دانشجو تقدس یافته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمیدرضا عزیزی در ویژه‌برنامه‌ی گرامیداشت روز دانشجو  و هفته وحدت گفت: در سال ۱۳۳۲ بعد از کودتا و سرنگونی دولت دکتر مصدق، استکبار جهانی به شدت عرصه‌ی جولان‌دهی خود را در کشور گسترش می‌داد که دانشجویان با روحیه‌ی استکبارستیزی و استقلال‌طلبی در مقابل آن ایستادند و سه دانشجو در این راه قربانی شد.

وی افزود: روز دانشجو با خون شهیدان دانشجو تقدس یافته است و امروز وظیفه‌ی دانشجویان حفظ آرمان‌ها و اندیشه‌های این بزرگواران است.

عزیزی در ادامه با اشاره به وظیفه‌ی خطیر مسئولین در مقابل دانشجویان افزود: دانشجویان و فعالین دانشجویی، نه تنها آینده‌سازان کشور هستند، بلکه یکی از مهم‌ترین عناصر صحنه‌ی سیاسی کشورمان به‌شمار می‌روند و تلاش برای تأمین رفاه و امکانات آن‌ها در محیط آموزش عالی بسیار اهمیت دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: مجموعه‌ی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی باید بیش از پیش نقش بی بدیل خود را در رشد و پیشرفت و تعالی کشور به منصه ظهور گذاشته و در مسیر تحقق اهداف و سیاست‌های کلان نظام اسلامی در حوزه علم و فناوری، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گام‌های مؤثری بردارند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم دانشجویان فعال فرهنگی و انجمن‌های علمی، دانشجویان ممتاز و برگزیده‌ی علمی با اهدای لوح و جوایزی از سوی دکتر شامحمدی رئیس دانشگاه شهرکرد، مورد تجلیل قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.