کرمان - مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: ۱۴۳ نفر از مددجویان جرائم غیر عمد طی سال جاری از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌که ۳۲ نفر از این مددجویان در آستانه ولادت رسول اکرم (ص) از زندان‌های استان کرمان آزاد می‌شوند.

۱۴۳ نفر از مددجویان جرایم غیر عمد در سال جاری از زندان‌های کرمان آزاد شدند

به گزارش قدس آنلاین، سید حجت‌الله موسوی‌قوام اظهار داشت: ۱۴۳ نفر از مددجویان جرائم غیر عمد طی سال جاری از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌ که رشد بسیار خوبی در مقایسه با سال گذشته داشته‌ایم.

وی بیان داشت: ۳۷ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد بدون پرداخت وجه آزاد و با ۱۴۳ نفر از شاکیان رایزنی شده و ۱۹ میلیارد تومان گذشت شاکی را داشته‌ که رقم بالایی در سطح کشور است، ۵۸ نفر از مددجویان جرائم غیر عمد زندان‌های استان نیز در پرداخت بدهی خود مشارکت کرده‌اند.

موسوی‌قوام تصریح کرد: جلسه‌های صلح و سازش در سراسر استان کرمان به‌ صورت منظم برگزار می‌شود که منجر به تخفیف زیادی از مبلغ بدهی مددجویان جرائم غیر عمد شده و اقدامات ستاد دیه در مساجد شهر کرمان را در راستای اهداف زندان‌ها با موضوع جامعه‌محوری آغاز کرده‌ایم.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه به محله زندانیان جرائم غیر عمد مراجعه کرده و با هیأت امنای مساجد صحبت می‌کنیم، ادامه داد: شاکیان را به مسجد محله مددجویان می‌آوریم و هیأت امنای مساجد با آن‌ها صحبت می‌کنند تا رضایتشان را اخذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۳۰ درصد از ۱۶ شاکی شرکت‌کننده در برنامه مساجد رضایت داده‌اند، افزود: ۲۸۰ نفر مددجوی واجد شرایط جرائم غیر عمد در زندان‌های استان به‌ سر می‌برند، و استان کرمان کمترین زندانی دیه را دارد، هشت نفر هستند و پرونده آن‌ها در ستاد دیه مطرح است.

موسوی‌قوام عنوان کرد: ۹۵ نفر بدهکار مالی، ۱۶۳ نفر بدهکار مهریه و ۱۰ نفر هم بابت نفقه در زندان‌های استان کرمان هستند، ۴۵ نفر از مددجویان جرایم غیر عمد استان نیز در شرف آزادی هستند که امیدواریم، این افراد در روزهای آینده به جمع آزادشدگان ما افزوده شوند.

وی از برگزاری جشن‌های گلریزان در سراسر استان کرمان در ماه رمضان خبر داد و ابراز داشت:  ۲۲ جشن گلریزان در شهرستان‌ها و ۱۱ جشن گلریزان با همکاری صدا و سیما و استانداری برگزار کردیم و هر شب قشر خاصی در برنامه تلویزیونی ستاد دیه شرکت کردند.

موسوی‌قوام خاطرنشان کرد: ۳۲ نفر از مددجویان جرائم غیر عمد در آستانه ولادت رسول اکرم (ص) از زندان‌های استان کرمان آزاد می‌شوند که ۲۷ نفر بدهکار مهریه، چهار نفر نفقه و بقیه بدهکار مالی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.