نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که رفتار بین آلمانی ها و شهروندان ترک مقیم آلمان در سایه اختلافات بین برلین-آنکارا بدتر شده است.

مناقشات برلین-آنکارا بر روابط آلمانی‌ها و ترک‌ها تاثیر بد داشته است

به گزارش قدس آنلاین، نتایج جدید ترین نظر سنجی نشان می دهد که مناقشات سیاسی بین برلین و آنکارا به اعتقاد بسیاری اتباع ترک –آلمانی همچنین مناسبات شهروندان ترک مقیم آلمان و شهروندان این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

۵۲ درصد شهروندان این کشور بر این عقیده اند که رفتار بین آلمانی ها و اتباع ترک مقیم آلمان در سال های اخیر بدتر شده است. ۵۹ درصد شهروندان اختلافات بین دولت ها را دلیل این مسئله ارزیابی کرده اند. ۵۳ درصد شهروندان نیز به نقش مهم پوشش های رسانه ای در این راستا اشاره کرده اند. این افراد تجربه های شخصی بد خود را به عنوان دلیلی برای این اظهار نظر خود دانسته اند.

موسسه نظر سنجی Data ۴U این نظر سنجی را از بین بیش از ۲۸۰۰ تبعه ترک مقیم آلمان انجام داده است. بر این اساس تنها ۱۲ درصد این افراد، انتقادهای دولت آلمان از رئیس جمهور کشورشان را موجه می دانستند و ۴۴ درصد نیز این انتقادها را قابل توجیه نمی دانستند. البته بخش اعظمی از شرکت کنندگان در این نظر سنجی اظهار داشتند که در آلمان احساس راحتی می کنند.

روابط بین آلمان و ترکیه از بعد از کودتای نظامی نافرجام در این کشور به شدت متشنج شده است. ترکیه آلمان را متهم به حمایت از تروریسم کرده و آلمان نیز از بازداشت اتباع آلمانی در این کشور ناراحت بوده و خواستار آزادی سریع آن ها است.

چندی پیش نیز وزارت خارجه آلمان در پی تشدید تنش ها با ترکیه سطح هشدارهای امنیتی برای شهروندان خود برای سفر به ترکیه را افزایش داد.

منبع:  "پاسایر نویه پرسه"

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.