عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: معتقدم هیچ کس بهتر از ظریف و عراقچی نمی‌توانند راجع به بدعهدی آمریکا صحبت کنند.

ضرغامی: ظریف و عراقچی باید از بدعهدی آمریکا حرف بزنند

به گزارش قدس آنلاین، عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز( دوشنبه۱۴ آذر)در برنامه سخنرانی به مناسبت سالگرد ۱۶ آذر در دانشگاه تهران با بیان اینکه برای من افتخار است که در سالگرد ۱۶ آذر در دانشگاهی که آن حماسه بزرگ خلق شد حضور یابم، اظهار داشت: ۱۶ آذر ماهیتش ضداستکباری و ضدآمریکایی بود و متأسفانه در سالهای مختلف برخی تجمعات دانشجویی برگزار می‌شد اما در آن حرفی از آمریکا و استکبار نمی‌زنند.

وی با بیان اینکه در زمان ۱۶ آذر ۳۲ دانشگاه همچنان انقلابی و عدالتخواه بود، گفت: با حمله سربازان به دانشگاه سه نفر شهید شدند و همین سه قطره خون پاک نماد استکبارستیزی شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  با اشاره به اینکه متأسفانه در کشور ما وقتی مسئولی بر سر کار می‌آید یک کارنامه ننگین و سیاه از مسئول قبلی خود ارائه می‌دهد اظهار داشت: این کار موجب می‌شود هر کار خوبی که کرده باشیم به حاشیه برود. کسانی که کارنامه جمهوری اسلامی را سیاه نشان می‌دهند قطعا ضدانقلاب هستند و عملی ضد انقلابی انجام می‌دهند. 

ضرغامی خاطرنشان کرد: اخیرا یونسکو در گزارشی به شاخصهای توسعه انسانی که ۱۰۰ واحد است پرداخته و تنها برخی از کشورها شاخصشان ۸۰ به بالا است. جمهوری اسلامی با واحد ۷۸ در مرز طبقه بندی کشورهای بزرگی است که سطح بالایی از امید به زندگی، سلامت و آموزش دارد.

وی با اشاره به حرکتهای موفق جنبش دانشجویی در بحث جهاد سازندگی، دشمن شناسی و تسخیر لانه جاسوسی و کارهای فرهنگی و علمی گفت: متأسفانه حلقه دانش و حلقه تجاری سازی و نمونه سازی در کشور ما چندان به هم متصل نشده و متأسفانه دستهایی در کار هستند که حتی نمی‌توانند دو کارخانه چادرسازی در کشور ما کار کند و چند تاجر با واردات از این طریق پول پارو می‌کنند. یکی از دلایل بدحجابی همین بالا بودن قیمت پوشش اسلامی است که سبک زندگی را تغییر داده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در این دوره از دولت، رهبر انقلاب به دلیل اینکه از روند توسعه علم راضی نبودند درباره دو وزیر علوم و آموزش و پرورش نیز نظرهایی داشتند. چرا که این سیر پیشرفت علمی مورد رضایت نبود و برخی دستگاه‌ها از مسیر مثبت پیشرفت خارج شدند.

ضرغامی افزود: امروز در کشور ما از جهت هماهنگی و وحدت همه متحدند و من معتقدم هیچ کس بهتر از ظریف و عراقچی نمی‌توانند راجع به بدعهدی آمریکا صحبت کنند.

وی با بیان اینکه بانکهای بزرگ قدرت و ثروت در حال اداره کشور هستند اظهار داشت: افرادی دم از آزادی می‌زنند که اگر تعدادی جوان بخواهند یک کار تولیدی انجام دهند به آنها آزادی نمی‌دهند و در اولین جا که بخواهند ورود کنند ۱۰۰ مانع جلوی پایشان سبز می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر امروز حرف از امر به معروف می‌زنیم لازمه‌اش نظارت عمومی است، گفت: هزاران منکر بر زمین مانده و هیچ کس راجع به آنها حرف نمی‌زند. برخی انتقاد از دستگاه قضایی را معادل انتقاد از کل نظام می‌دانند. اگر کسی حرفهای نامربوط و خلاف زده باید به وی پاسخ داد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: گاهی انتقادات زیادی به یک مسئول وارد است اما برخی همه این انتقادات را به بوسه زدن بر تابوت هوگو چاوز و یا بغل کردن مادر وی خلاصه می‌کنند که این ظلم به منتقدان همان شخص است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.