کرج- مدیرکل بحران استانداری البرز با اشاره به ورود سامانه بارشی به این استان در پایان هفته جاری درباره احتمال بروز برخی حوادث طبیعی هشدار داد.

کاهش ۵ درجه‌ای دما با ورود سامانه بارشی جدید به استان البرز

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، مهدی مهرور اظهار کرد: با توجه به اخطاریه شماره ۱۲ اداره کل هواشناسی استان در مورد پیش‌بینی وضعیت جوی و ورود سامانه بارشی از غرب کشور باید تدابیر لازم در این زمینه از سوی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان صورت گیرد.

مهرور گفت:  براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی، حاکی از پایداری بیش از پیش جو و رخداد چندین لایه وارونگی نسبتاً عمیق در سطوح میانی در منطقه و با توجه به خروجی مدلهای عددی و شبیه سازی انتشار آلودگی جو طی روزهای سه شنبه ۱۴ آذر ماه جاری لغایت چهارشنبه  ۱۵ آذرماه آسمان استان بیانگر انباشت گردوغبار، افزایش آلاینده ها در سطح ناسالم و به دنبال آن افزایش میزان غلظت آلاینده های جوی و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت استان به ویژه شهرهای واقع در محدوده دشت البرز  پیش بینی می شود.

وی افزود: براین اساس تمامی افراد دارای بیماریهای قلبی، تنفسی، سالمندان و کودکان از تردد غیر ضروری در سطح شهر و فعالیت در فضای آزاد خودداری کنند.

مهرور تصریح کرد: کلیه دستگاههای مرتبط هماهنگی لازم به منظور فراهم نمودن تمهیدات مورد نیاز جهت مقابله با هرگونه حادثه احتمالی را در این خصوص معمول داشته و با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون و به ویژه رسانه های محلی و استانی هموطنان را به رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد توصیه نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تصریح کرد: در ضمن با ورود سامانه ضعیف بارشی  و شمالی شدن سوی جریانات و کاهش دما از اوایل روز پنج شنبه ۱۶ آذرماه  تا اواخر روز جمعه ۱۷ آسمان استان قسمتی ابری تا ابری، بارش باران و برف به ویژه ارتفاعات احتمال رخداد برف صبحگاهی و وزش باد در نیمه شمالی استان و به دنبال آن در پاره ای مناطق احتمال سیلابی شدن مسیلها، رودخانه های فصلی و دائمی، در جاده های کوهستانی کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد به سبب بارش برف، باران و مه آلودگی وجود دارد.

وی بیان کرد: همچنین با خروج سامانه بارشی از روز شنبه کاهش دما و یخبندان فراگیر صبحگاهی (دمای صفر و زیر صفر) در دشت البرز را شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.