معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی با بیان اینکه مقاومت، خودش را اثبات کرده است، گفت: جمهوری اسلامی، الگو و نمونه خوبی برای جهان اسلام است.

به گزارش قدس آنلاین، مراسم افتتاحیه سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در این کنفرانس گفت: تمدن اسلامی با حکومت مشخصی که براساس اسلام حکومت می کند، ارتباط دارد. ما در این راه باید به سه نکته توجه داشته باشیم؛ نکته اول اینکه به بیان و ترمیم یک نمونه اسلامی اهتمام ورزیم. این نمونه باید برای مسلمانان جذابیت داشته باشد. به عنوان مثال در دوران فعلی جمهوری اسلامی ایران نمونه خوبی است. آیت الله خامنه ای بارها در بحث های خود موضوع حاکمیت دینی را مطرح کردند و گفتند اراده ملت، مافوق همه اراده ها است. امام خمینی هم گفته بود ما هرچه داریم از عاشوراست. در واقع امام خمینی از تجربه امام حسین(ع) استفاده کرده بود. حزب الله لبنان هم به عنوان یک جنبش که توانسته نمونه ای مقاومت و موفق باشد، نمونه خوبی برای این موضوع است. آیا می دانید چرا جهان استکباری با تجربه حزب الله مقابله می کند؟ به خاطر اینکه این نمونه های اسلامی، راه و روش یک زندگی سعادتمند را نشان می دهد.

وی افزود: نکته دوم این است که لازم و ضروری است که ما با چالش ها مقابله کنیم و نگوییم که مسائل و مشکلات اسلامی به ما ربطی ندارد. مقاومت، خودش را در تاریخ ثبت کرد. سقوط داعش ممکن است از نظر برخی ها فقط سقوط نظامی باشد ولی در واقع آغاز سقوط یک اندیشه است. امریکا و اسرائیل محورهای شر را علیه محور مظلومان هدایت می کنند. چرا ایران و عراق نباید با هم متحد شوند در حالی که امریکا و اسرائیل با هم متحد هستند!؟

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما در مرحله پایه ریزی برای آینده هستیم. کشورهای دیگر نباید برای ما برنامه ریزی کنند. نکته سوم و آخر من این است که در حوزه وحدت، فلسطین اولویت ماست. در آینده مقاومت پیروز خواهد شد. همانطور که بارها هم گفتیم که آن که با خداوند است پیروز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.