کرمانشاه – امام جمعه شهرستان زلزله زده قصرشیرین گفت: وحدت حقیقی را در همین زلزله ای که در غرب استان کرمانشاه یعنی شهرستان سرپلذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی که اهل سنت و اهل تشیع بودند، رخ داد شاهد بودیم.

وحدت حقیقی بین شیعه و سنی در زلزله اخیر غرب کرمانشاه

حجت الاسلام علی ملکی در گفتگو با خبرنگار قدس ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: رمز پیروزی ملت های مسلمان آنجا که تاریخ اسلام نشان داده است، به خصوص در عصر ما وحدت مسلمانان است. هر ملت مسلمانی که با هم متحد بوده اند توانسته اند خلق حماسه و عزت آفرینی کنند و آبرویی برای اسلام  و مسلمانان باشند.

امام جمعه قصرشیرین گفت: اگر در دنیای امروز تمام ملت های مسلمان مانند ملت ایران اسلامی و حکومت های آن ها مانند حکومت جمهوری اسلامی ایران، آن اسلام حقیقی و ناب محمدی و آن وحدت الهی به معنای واقعی کلمه را در خودشان پیاده می کردند، ما شاهد سرافرازی، سربلندی و عزت آفرینی ملت های اسلامی بودیم.

حجت الاسلام ملکی  با اشاره به توهین های صورت گرفته به رسول خدا(ص) و دفاع کشورهای غربی از این توهین به بهانه آزادی بیان افزود: آل سعود خودش را خادم حرمین شریفین و خادم حرم رسول خدا می داند اما احترام رسول خدا را ندارد چون توهین به  ساحت مقدس رسول خدا کردند و صدایی از این حکومت بلند نشد. معلوم است که خادم دروغین است. مردم و مسلمانان این را درک می کنند.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: ما اگر امروز  وحدتی که جمهوری اسلامی ایران و ملت آن دارند، را در کل حکومت ها و ملت های اسلامی داشتیم می توانستیم در این حرکت توهین آمیز به ساحت رسول خدا، غرب و آمریکا را تحریم کنیم. هفتاد درصد از منابع دنیا در منطقه ماست. یک قطره نفت برای آن ها نفرستیم و این ها را فلج می کردیم؛ اما متاسفانه حکومت هایی که خودشان دست نشانده غربی ها هستند در کشورهای اسلامی مثل عربستان حکومت می کنند که باعث تاسف است.

وی گفت: اما ملت الهی ما روز به روز سرافرازی و سربلندی برای اسلام و مسلمانان خلق کردند و الگویی برای تمام جهان اسلام در وحدت شدند. وحدت کشور ما بی نظیر بود. ما این را می توانیم به معنای حقیقی بگوییم که وحدت حقیقی را در همین زلزله ای که در غرب استان کرمانشاه رخ داد یعنی شهرستان سرپلذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی که اهل سنت و اهل تشیع بودند، رخ داد شاهد بودیم.

حجت الاسلام ملکی افزود: ما دیدیم که ملت ایران همه پای کار آمدند. بنده به بازدید انبار کمک هایی که فرستاده بودند رفتم واقعا حیرت آور و بی نظیر بود. ملت الهی ایران اسلامی بی نظیر کار کردند و انسان را به شگفتی و حیرت در می آورد؛ ملت ما یک ملت بی نظیر و یک پارچه هستند و واقعا وحدت واقعی را در این زلزله اخیر دیدیم که چطور مردم عزیز کمک کردند که جای تقدیر و تشکر از ملت الهی و امت رسول خدا در ایران اسلامی دارد.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین با اشاره به وحدت موجود میان اهل سنت و تشیع در این شهرستان، به مراسم هایی که با حضور اهل سنت و تشیع به مناسبت هفته وحدت برگزار می شود اشاره کرد و گفت: این ها همه و همه عظمت وحدت را می رساند. وحدت در شهرستان قصرشیرین بین علمای آن و مردم اهل تسنن و اهل تشیع آن بی نظیر است. در هفت سالی که بنده امام جمعه این شهرستان هستم می توانیم با صراحت و تمام قدرت بگوییم که وحدت در شهرستان قصرشیرین چه در بین علمای آن و چه در بین مردم اهل تسنن و اهل تشیع آن بی نظیر است و خداراشکر دوستی و محبت خوبی بین این دوستان برقرار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.