طبس_معاون وزیر بهداشت از ارتقای بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی طبس به ۲۰۰ تختخوابی خبرداد.

توسعه بیمارستان طبس به ۲۰۰ تختخواب/خدمات بستری از سرپایی جدا شود

به گزارش قدس آنلاین، قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید سیدمصطفی خمینی طبس در جمع خبرنگاران مشکل رادیولوژیست را مشکلی کشوری عنوان کرد و افزود: حتی در شهرهای بزرگ هم با کمبود رادیولوژیست های خانم مواجهیم.

معاون وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر تصمیم بر آن است تا به همکاران متخصص زنان در یک دوره کوتاه مدت آموزش سونوگرافی داده شود تا بتوانند خودشان این کار را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در اکثر کشورها متخصصین داخلی و متخصصین زنان بیماران خود را سونوگرافی می کنند گفت: سعی ما بر این است که در کوتاه ترین زمان ممکن متخصصین زنان مناطقی که اولویت بیشتری دارند را به دوره ای سه ماهه اعزام کنیم تا سونوگرافی بیاموزند و وابسته به دیگری نباشند.

وی با اظهار امیدواری وعده برطرف شدن این مشکل تا عید امسال را به خبرنگاران داد.

جان بابایی در بخش دیگری از سخنان خود کلینیک ویژه را باعث شلوغی و ناآرامی بیمارستان عنوان کرد و افزود: خدمات سرپایی باید از خدمات بستری جدا شود.

وی افزود: به گفته مسئولین طبس در بیمارستان طبس روزی ۴۰۰ بیمار ویزیت می شوند و با این اوصاف اولین اقدام لازم خلوت سازی فضاست.

معاون وزیر بهداشت ضمن بیان این نکته که بخش NICU باید توسعه پیدا کند و از فضای فعلی بیمارستان قدیم برای کلینیک ویژه استفاده شود گفت: همچنین باید از منابع موجود برای تجهیز و تکمیل آن بهره مند شد.

وی ادامه داد: تکه تکه کردن بیمارستان به نفع شهر نیست و نمی توان در بیمارستانی کوچک همه امکانات را جمع کرد که موجب نارضایتی مردم می شود.

جان بابایی رضایت مردم را در وهله اول در گرو توسعه همین فضا دانست و گفت: مراجعین باید همه خدمات را به یکباره در همین مکان دریافت کنند.

ارتقای بیمارستان طبس از یکصد تختخوابی به دویست تختخوابی و احداث ساختمان سه طبقه جدید با امکانات مجزا از دیگر وعده های معاون وزیر بهداشت در سفر به طبس بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.