مشهد- قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی ناشران جهان اسلام گفت: توسعه و ترویج معارف اسلامی و آموزه های رضوی و توجه جدی به فرهنگ کتابخوانی از مهمترین رویکردهای آستان قدس در حوزه فرهنگ است.

توجه ویژه آستان قدس به اشاعه آموزه‌های امام رضا(ع) و فرهنگ کتابخوانی

به گزارش قدس انلاین به‌نقل از آستان‌نیوز، سید مرتضی بختیاری در بازدید از نمایشگاه ناشران جهان اسلام ضمن تبریک  فرا رسیدن هفته وحدت به تمامی آزادی‌خواهان و همچنین ملت ایران اظهار داشت: به لطف خداوند این نمایشگاه از دو منظر حضور فراوان مردم و همچنین رغبت جوانان به کتاب حائز اهمیت است.

وی افزود: موضوع کتاب و کتابخوانی باید به عنوان برنامه اصلی روزانه افراد قرار بگیرد و به همین منظور آستان قدس رضوی با ۸ موسسه فرهنگی و با ۴۰۰ عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور به هم رسانده است.

بختیاری با بیان اینکه برخی از این آثار چاپ‌های ۴۰ و ۴۵ خود را از سر گذرانده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه این نمایشگاه با ذائقه جوانان ایران اسلامی سازگار است و برخی از کتاب‌های چاپ شده سندیت فراوانی داشته که می‌توان از آن‌ها در آثار پژوهشی و علمی بهره برد.

وی ضمن اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷، تصریح کرد: نهادینه کردن این موضوع که مشهد می‌توانند پایتخت فرهنگی دائمی برای جهان اسلام باشد، از بزرگترین دستاوردها به شمار می آید.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: امام رضا(ع) مصداق واقعی روحیه آزادی‌خواهی در امر مباحث علمی است؛ چرا که با منطق اسلامی در عرصه رویارویی و تضارب آرا حضور پیدا کرد و با این منطق و هم‌چنین رعایت اخلاق علمی در تعاملات علمی به دشمنان نشان داد که نمی توانند به اهداف انحرافی خود برسند.

بختیاری گفت: امروزه جوانان ما تشنه اندیشه‌های نورانی و آزادی خواهانه آن حضرت در بخش‌های مختلف زندگی و سطوح گوناگون اعم از سیاسی، اجتماعی، مدیریتی و... هستند که باید به این امر توجه ویژه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.