تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال ۲۰۱۸ به مناسبت میزبانی تبریز برای کشورهای اسلامی، جشنواره ترنم آسمانی در سطح جهان اسلام و با کیفیت و کمیت بالایی برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره "ترنم آسمانی" در سطح جهان اسلام در سال ۲۰۱۸

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، محمد محمدپور در آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات "ترنم آسمانی" اظهار کرد: از تمامی دست‌اندرکاران این جشنواره قدردانیم که با زحمات خود جشنواره را به یک رویداد مهم قرآنی در کشور تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه این جشنواره سراسری دومین دوره‌ی خود را تجربه می‌کند، افزود: جشنواره "ترنم آسمانی" با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی و با تلاش و نظم فعالان و اساتید موسسه فرهنگی طارق برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: این جشنواره در راستای تبیین و توسعه معارف و تعالیم قرآنی، استفاده از ظرفیت بی‌بدیل هنر در تبیین ارزش‌های دینی، تعالیم و معارف قرآنی برگزار شده و استعدادهای بسیاری طی این جشنواره‌ها شناسایی شده و امکان حمایت و همراهی پیدا می‌کنند.

محمدپور با تاکید بر اینکه جشنواره ترنم آسمانی در هشت بخش برگزار شد، خاطرنشان کرد: به همت هیئت داوران که از برجستگان قرآنی هستند، این رویداد قرآنی شرایط متفاوتی نسبت به سال ۹۴ گرفته است.

وی با اشاره به افزایش کمی و کیفی آثار در دومین جشنواره سراسری ترنم آسمانی، یادآور شد: دوره اول جشنواره با ۱۹۸ اثر برگزار شده بود و دومین دوره جشنواره نیز با ۲۸۵ اثر، با کیفیت بسیار بالا برگزار شد و امروز شاهد برگزاری آیین اختتامیه این رویداد بزرگ قرآنی هستیم.

محمدپور گفت: امید است با حمایت‌های مدیریت ارشد استان بتوانیم قدم‌های موفق‌تری در قالب این جشنواره برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به رویداد تبریز ۲۰۱۸ و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، گفت: این انتخاب به واسطه‌ تاریخ و فرهنگ گهربار، علمای برجسته، دانشمندان شاخص، هنر دیرینه و فرهنگ مشعشع تبریز و به موازات تاثیرگذاری این شهر در تحولات جهانی بوده و این جشنواره، طلیعه‌ حرکت ما در مسیر قرآن در راستای معرفی داشته‌های قرآنی شهر تبریز و استان است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خانواده معزز شهید فرهنگی والا تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.