زنجان-استاندار زنجان گفت: بی‌تردید سرمایه‌گذاری و خلق ثروت در برهه کنونی یک عبادت است که همه این‌ها باعث ایجاد اشتغال برای جوانان خواهد شد.

سرمایه‌گذاری و خلق ثروت در برهه کنونی یک عبادت است

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله درویش امیری شامگاه سه شنبه در دیدار با دانشجویان و اعضای تشکل‌های اسلامی ـ سیاسی، انجمن‌های علمی و ادبی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به مناسبت روز دانشجو، بابیان اینکه برای برون‌رفت از مشکلاتی چون بیکاری، باید از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت کنیم، افزود: اشتغال جوانان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعلی جوانان باید با اهتمام به این مقوله، رفع شود.

وی از اهتمام به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یکی از رویکردهای اصلی استان در راستای خلق ثروت و رفع معضل بیکاری یادکرد و ادامه داد: امروز همه مسئولان باید توجه جدی به جامعه دانشگاهی داشته باشند؛ چراکه دانشجویان قادر هستند طرح‌های دانش‌بنیان را به‌عنوان یکی از اولویت‌های استان درزمینهٔ ایجاد اشتغال، به سرانجام برسانند که لازمه این کار، تمرکز جدی بر روی این طرح‌ها است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه آنچه که استان از دانشجویان انتظار دارد، بحث تأسیس شرکت‌های جدید دانش‌بنیان در استان است، افزود: بی‌تردید با توجه به جایگاهی که شرکت‌های دانش‌بنیان در خلق ثروت و ایجاد اشتغال ایفا می‌کنند، استان از تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان توسط دانشجویان فارغ‌التحصیل حمایت خواهد کرد که لازمه موفقیت در این عرصه، بردباری دانشجویان است.

درویش امیری  در ادامه با اشاره به‌روز دانشجو و اهمیت مبارزه با استکبار و دست‌یابی به استقلال از جنبه‌های مختلف، گفت: روز دانشجو، نماد واقعی استکبارستیزی و استقلال‌طلبی است که در ۱۶ آذرماه سال ۳۲ به وقوع پیوست و حاوی پیام مهمی چون آزادی‌خواهی و استکبارستیزی بود، به همین خاطر از این روز به‌عنوان روز دانشجو یاد می‌کنیم.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه اگر مقوله استکبارستیزی کم‌اهمیت شود، دست‌یابی به مواردی چون استقلال همه‌جانبه محقق نخواهد شد، افزود: بی‌شک، امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و هم‌دلی نیاز داریم، لذا مراقبت از عنصر وحدت و یکپارچگی بر عهده قشر دانشجو است؛ چراکه در سایه همین وحدت است که ما قادر خواهیم بود دست‌به‌کارهای بزرگی در حوزه‌های مختلف بزنیم.

درویش امیری با یادآوری اینکه ایران اسلامی با پشت سر گذاشتن کدورت‌ها و اختلافات، امروز به انسجام و هم‌دلی دست‌یافته است، اظهار کرد: امروز دانشگاهیان در شرایطی که دنیا در مسیر رشد مهارنشدنی و پیشرفت علم و تکنولوژی قرارگرفته، انتظار می‌رود که با متمرکز شدن به علوم به‌روز، موجب سربلندی کشور شوند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان به جز تحصیل وظایف دیگری چون پرداختن به مسائل پژوهشی، فرهنگی، اخلاقی، علمی و ... و نیز مسائل سیاسی البته با مراقبت لازم بر عهده دارند و معتقدیم همه این‌ها در کنار یکدیگر شخصیت دانشجو را شکل می‌دهد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.