سمنان- مدیرکل راه و ترابری استان سمنان از آغاز طرح زمستانه راهداری‌ها برای حفاظت از مسیرهای مواصلاتی استان سمنان خبر داد.

طرح زمستانه راهداری‌ در محورهای مواصلاتی استان سمنان آغاز می شود

به گزارش قدس آنلاین، عبدالمجید نژاد صفوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌زمان با آغاز فصل سرما و ریزش باران و برف طرح زمستانه اداره کل راهداری استان سمنان نیز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح باهدف حفاظت از مسیرهای مواصلاتی استان اجرایی می‌شود افزود: جلوگیری از مسدود شدن راه‌های استان سمنان در مواقع برف و بوران از مهم‌ترین اقداماتی است که توسط نیروهای راهداری انجام می‌شود.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به سامان‌دهی ۴۳ تیم راهداری در محورهای مواصلاتی استان سمنان یادآور شد: با توجه به تعطیلات پایان هفته و حجم گسترده مسافران در محورهای استان سمنان این طرح از هم‌اکنون در حال اجرا است.

وی ابراز داشت: ۳۰۰ نفر از مأموران راهداری در این طرح در گردنه‌های برف‌گیر و سایر محورهایی که حساسیت بیشتری دارند مستقر شدند.

نزاد صفوی با بیان اینکه به سبب شرایط جوی وقوع برخی مشکلات در مسیرهای کوهستانی استان سمنان پیش‌بینی‌شده است خاطرنشان کرد: تمهیدات ویژه اداره کل راه و ترابری استان سمنان برای این مسئله تمهیدات ویژه‌ای دارد که خسارات ناشی از برف و بوران و کولاک را به حداقل ممکن می‌رساند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۸۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین برای بازگشایی مناطق برف‌گیر سامان‌دهی شدند افزود: ۶۰۰ تن و نمک و شن نیز برای اجرایی این طرح در انبارهای اداره کل راه و ترابری آماده است تا به هنگام وقوع بحران و مسدود شدن مسیرها از آن استفاده شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.