سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور نسبت به بارشها و احتمال آبگرفتگی معابر در برخی استانها اخطار داد.

باران و برف در ۱۹ استان کشور/ احتمال آبگرفتگی در برخی استانها

به گزارش قدس آنلاین، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای نسبت به بارش باران و برف در کشور و احتمال آبگرفتگی معابر در برخی استانها هشدار داد.

در متن این اخطاریه آمده است؛ به سبب بارش شدید باران ، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید ، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها و در مناطق سردسیر و کوهستانی به سبب بارش برف و وزش باد، کولاک برف، لغزندگی معابر  و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و کاهش دید  به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود: 

چهار شنبه مورخ ۱۵ آذر ۹۶ : از بعد از ظهر این روز ، بارش باران و برف در غرب کردستان، شمال کرمانشاه  و غرب آذربایجان غربی .

پنج شنبه مورخ ۱۶ آذر ۹۶: بارش باران و برف در آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان ،همدان، کرمانشاه، ایلام ، لرستان، چهارمحال وبختیاری ، ارتفاعات زاگرس در غرب اصفهان، کهگیلویه وبویراحمد ، شمال خوزستان و ارتفاعات البرز در استانهای گیلان، مازندران ، تهران و البرز و بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر عمومی در گیلان و مازندران.

جمعه مورخ ۱۷ آذر ۹۶ : بارش شدید  باران و آبگرفتگی معابر عمومی در شرق مازندران ،غرب گلستان  و بارش برف  و کولاک برف در ارتفاعات شرقی مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات خراسان شمالی.

از این رو توصیه می‌شود به منظور جلو گیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.