منابع سوری از عملیات گسترده ارتش سوریه در حومه حماه و حومه دمشق و ادامه پیشروی در جبهه کرانه غربی رودخانه فرات در حومه دیرالزور برای پاکسازی مناطقی که همچنان در اشغال تروریست‌های تکفیری است،‌خبر دادند.

عملیات گسترده ارتش سوریه در حومه حماه و دمشق؛ درگیری شدید با بقایای داعش در دیرالزور

به گزارش قدس آنلاین، ارتش سوریه و همپیمانانش، عملیات نظامی خود در حومه شمال شرقی حماه را در محورهای مختلف ازسرگرفتند. در حومه جنوبی دیرالزور و غوطه غربی در حومه دمشق هم درگیری‌های شدیدی میان ارتش و تروریست‌های تکفیری در جریان است.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه از محور «قصر علی» در امتداد روستای الظافریه در حومه جنوبی ادلب پیشروی کرده‌اند و جنگنده‌ها هم برای پیشروی نیروهای زمینی به سمت روستاهای بلیل و ام خزیم در حومه شمال شرقی حماه پوشش ایجاد کرده‌اند. منابع میدانی گفته‌‌اند هدف از این عملیات رسیدن به فرودگاه نظامی ابوالضهور در حومه ادلب است.

ارتش همچنین با حمایت نیروهای دفاع ملی عملیات گسترده‌ای را به سمت شهرک الرهجان در حومه حماه با هدف آزادسازی آن از اشغال تروریست‌های جبهه النصره و متحدانشان آغاز کرده است.

در شرق سوریه هم،‌نیروهای ارتش و همپیمانان آنها در محور مقاومت،‌به عملیات خود در حومه جنوب شرقی دیرالزور ادامه می‌دهند به طوری که این نیروها به فاصله ۱۰ کیلومتری نیروهای مستقر در شهر البوکمال رسیده‌اند،‌شهرک‌های الجلاء، الرمادی، المسلخه و البرهوم و  تپه البنی پس از درگیری‌ با تروریست‌های داعشی آزاد شده است و درگیری‌ها در مناطقی در کرانه غربی رودخانه فرات که همچنان در اشغال داعشی‌هاست،  ادامه دارد.

در حومه جنوب غربی دمشق هم نیروهای ارتش با همکاری نیروهای دفاع ملی،‌تپه شهاب در نزدیکی تپه استراتژیک بردعیا را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردند، نیروهای سوری توانستند راه کمک‌رسانی به تروریست‌ها در امتداد شهرک بیت جن و مزارع آن را که از بزرگترین دژهای جبهه تروریستی النصره در حومه غربی دمشق قلمداد می‌شود، قطع کنند.

درگیری‌ها در این مناطق به هلاکت شماری از تروریست‌های جبهه النصره از جمله ابوحدیفه کونان فلسطینی در بیت جن منجر شد.

گروه‌های تروریستی فعال در حومه جنوب غربی دمشق از حمایت‌های مستمر رژیم صهیونیستی برخوردار هستند، جنگنده‌های اسرائیلی چند روز پیش یکی از مواضع ارتش در منطقه الکسوه را با هدف جلوگیری از پیشروی ارتش به سمت مواضع تروریست‌های مورد حمایت تل‌آویو در اطراف بیت جن هدف قرار داده بودند.

خبر دیگر اینکه گروه‌های مسلح موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) مورد حمایت آشکار آمریکا، شماری از غیرنظامیان در محله النشوه شهر الحسکه را با هدف خدمت اجباری برای آنها بازداشت کردند. این گروه‌ها دو روز پیش از هماهنگی با نیروهای روسی در شرق فرات از طریق اتاق عملیات مشترک برای نظارت بر خطوط تماس میان قسد و ارتش سوریه خبر داده بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.