روند فعلی مصرف در چین نشان می دهد که واردات کالاهای مصرفی در این کشور روبه افزایش است و این کشور تا ۵ سال آینده عنوان «بزرگ‌ترین مصرف کننده جهان» را به خود اختصاص خواهد داد.

چین بزرگ‌ترین مصرف کننده جهان می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، شرکت سرمایه بین المللی چین اعلام کرد، نتایج تحقیقات نشان می دهد که چین در حال میل پیدا کردن به یک اقتصاد مصرف محور است و انتظار می رود تا ۵ سال آینده عنوان «بزرگ ترین کشور وارد کننده جهان» را به خود اختصاص دهد.

هم اکنون چینی ها برای چند سال متوالی است که بزرگ ترین مصرف کننده مواد اولیه، قطعات و لوازم جانبی در جهان هستند، اما ایالات متحده به لحاظ واردات کالاهای مصرفی در رتبه نخست و چین پشت سر آمریکا قرار دارد.

شرکت سرمایه بین المللی چین اعلام کرد، واردات چین از آسیا، آفریقا، اقیانوسیه، آمریکای جنوبی و اروپای شرقی به نسبت آمریکا افزایش پیدا کرده و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۲ میلادی چین عنوان بزرگ ترین وارد کننده جهان را از آن خود کند.

این روند صعودی چین در واردات به تغییر رویکرد تدریجی این کشور از صادرات به مصرف نسبت داده می شود. کارشناسان اقتصادی می گویند: انتظار می رود واردات کالاهای مصرفی چین به نسبت مواد صنعتی بیشتر شود و پر جمعیت ترین کشور جهان در حال تبدیل شدن به بزرگ ترین بازار مصرف کننده در جهان است.  

در حال حاضر مصرف کنندگان چینی به مصرف کالاهای عجیب و غریب روی آورده اند که این موضوع افزایش واردات را به همراه خواهد داشت؛  این رخداد، خبر خوبی برای اقتصاد جهانی است که از بحران مالی ۲۰۰۸ تاکنون با بحران کاهش تقاضا دست و پنجه نرم می کند.

 افزایش مصرف گرایی در چین بر روی قسمت های دیگر جهان تاثیر قابل توجهی می گذارد وطی  سال های آینده این موضوع مهمترین و هیجان انگیز ترین خبر اقتصادی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.