فرمایشات امروز مقام معظم رهبری درباره اقدام احتمالی آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

بازتاب گسترده سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌ها درباره «قدس»

به گزارش قدس آنلاین، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در سالروز خجسته میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) در دیدار سران سه قوه، جمعی از مسئولان نظام، سفیران کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، فرمودند: اینکه آن‌ها (صهیونیست‌ها) ادعا می‌کنند می‌خواهند قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کنند، از عجز و ناتوانی آنهاست.

حضرت آیت الله خامنه ای «آمریکا، رژیم صهیونیستی، مرتجعین و وابستگان به قدرتها» را، «فرعونهای امروز جهان» خواندند و با اشاره به تلاش آنها برای ایجاد اختلاف و جنگ در امت اسلامی گفتند: برخی سیاستمداران امریکایی خواسته یا ناخواسته اذعان کرده اند که باید در منطقه غرب آسیا جنگ و درگیری بوجود آید تا رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار گیرد و پیکر خونین دنیای اسلام، توان پیشرفت نداشته باشد.

ایشان وحدت امت اسلامی و ایستادگی در مقابل صهیونیسم و دیگر دشمنان اسلام را علاج دردهای دنیای اسلام و راه رسیدن به قدرت و عزت برشمردند و تأکید کردند: مسئله فلسطین امروز در رأس مسائل سیاسی امت اسلام است و همه موظفند برای آزادی و نجات ملت فلسطین تلاش و مجاهدت کنند.

در این میان و در آستانه اقدام احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌ المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت واشنگتن از تل آویو به این شهر، رسانه های خارجی زیادی به بازتاب گسترده فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص پرداختند.

آسوشیتدپرس در این باره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری اشار کرد که چنین اقدامی را «از سر عجز و ناتوانی آمریکا و رژیم صهیونیستی» اعلام کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره اعلام کرد: رهبر ایران اقدام آمریکا در این خصوص را محکوم و آن را از روی ناتوانی واشنگتن توصیف کرد.

رویترز هم با اشاره به فرمایشات معظم له در این باره نوشت: رهبر ایران اقدام آمریکا در اعلام به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را به دلیل شکست واشنگتن و تل آویو دانست.

رسانه صهیونیستی هاآراتص در تیتر مطلب خود در این باره نوشته است: رهبر عالی ایران بیانیه ترامپ درباره انتقال سفارت امریکا را محکوم و اعلام کرد «فلسطین آزاد خواهد شد».

این رسانه صهیونیستی ادامه داد: آیت الله خامنه ای کاخ سفید را به برافروخته کردن جنگ در خاورمیانه متهم و اعلام کرد که «هدف واشنگتن از این اقدام تأمین مناقع اسرائیل» است.

شبکه تلویزیونی آی ۲۴ نیز پیام رهبر انقلاب با محور «فلسطین آزاد خواهد شد» را به عنوان تیتر این رسانه انتخاب و در ادامه اعلام کرد: آیت الله خامنه ای گفته است که این اقدام ترامپ به مثابه اعلام جنگی علیه مسلمانان و مسیحیان در خاورمیانه است.

شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» نیز درباره فرمایشات امروز ایشان با در خبری با تیر «واکنش های مسلمانان به اقدام ترامپ» اعلام کرد: رهبر ایران در سخنانی این اقدام را به دلیل یأس و ناتوانی آن ها اعلام و تصریح کرد که «در مسأله فلسطین دست ان ها بسته است و نمی توانند به اهدفشان برسند».

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز در این باره نوشت: تصمیم آمریکا به انتقال سفارت این کشور به قدس به موجب ناتوانی آن ها است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.