رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دستیابی به تمدن نوین اسلامی نیازمند ایجاد خودباوری است، پیروزی‌های جبهه‌ مقاومت را از دستاوردهای وحدت اسلامی دانست.

پیروزی‌های جبهه‌ مقاومت از دستاوردهای وحدت اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در کمیسیون «نفش خودباوری مسلمانان در اتحادیه‌های تقریب‌نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی» سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز در هتل آزادی در حال برگزاری است، با تأکید بر لزوم حرکت در مسیر نبی مکرم اسلام(ص) برای تحقق وحدت امت اسلامی، گفت: در پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت شاهد یکسری آزادسازی مناطق جغرافیایی نبوده‌ایم بلکه شاهد نابودی توطئه و نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی بودیم.

وی پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت را دستاوردی بزرگ دانست و افزود: امت اسلامی این توان را دارد که به یک ابرقدرت در زمینه‌های مختلف تبدیل شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در دولت نهم با ابراز امیدواری از اینکه برگزاری چنین کنفرانس‌هایی زمینه پیروزی‌های امت اسلامی در صحنه‌های مختلف را فراهم می‌کند، گفت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی لازم است سعی و همت همگان جهت ایجاد خودباوری باشد و این کنفرانس فرصتی برای ایجاد این خودباوری در نخبگان کشور است.

وی لازمه دستیابی به جایگاه‌های مختلف علمی، دفاعی، نظامی و ... را اتحاد ملت‌های مسلمان معرفی کرد و یادآور شد: کشورمان گام‌های بلندی را در راستای تقویت ظرفیت‌های علمی برداشته است، لذا کشورهای اسلامی باید در این عرصه به کمک جمهوری اسلامی ایران بیایند تا توسعه و پیشرفت رقم کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی و همچنین جامعة المصطفی العالمیه به عنوان دو دستاورد نظام اسلامی در راستای رسیدن به وحدت اسلامی نام برد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.