کرمان - مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود کانون آنفلوانزای پرندگان در استان کرمان گزارش نشده است.

شایعات شیوع آنفلوانزای پرندگان در کرمان صحت ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، حسین رشیدی اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا از ورود آنفلوانزای پرندگان در استان کرمان جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه تمام ورودی‌های استان کرمان توسط نیروی انتظامی کنترل می‌شود، گفت: اقدامات پیشگیرانه از جمله آموزش به مرغداران نیز در دستور کار است که اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه اگر پرنده آلوده ای به استان وارد شود، این بیماری به سرعت منتقل می‌شود افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود کانون آنفلوانزای پرندگان در استان کرمان گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با دیدن موردی مبنی بر این بیماری با شماره ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ نگرانی در استان کرمان وجود ندارد.

رشیدی با بیان اینکه مردم مرغ خود را از مجاری رسمی و دارای مجوز تهیه کنند گفت: خرید از دوره‌گردانی که در ورودی شهرها اقدام به فروش مرغ می‌کنند، امکان وجود مرغ‌های آلوده را دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان‌های همجوار نیز هیچ موردی از آنفلوانزای پرندگان گزارش نشده و جای خوشحالی دارد، افزود: سال گذشته دو کانون در استان کرمان شناسایی شد که بلافاصله اقدامات معدوم‌سازی انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان مرغداران استان باید اقدامات نظارتی و مراقبتی خود را بیشتر کنند، تاکید کرد: فصل سرما مخاطراتی دارد که مرغداران باید با انجام اقدامات مراقبتی از انواع بیماری‌ها پیشگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.