دبیرخانه دائمی کنفرانس انتفاضه فلسطین مجلس در و اقدام ترامپ در واکنش به تصمیم جدید آمریکا تاکید کرد: شیطان بزرگ ثابت کرد درک و فهم درستی از وضعیت موجود منطقه ندارد.

شیطان بزرگ ثابت کرد درک درستی از وضعیت موجود منطقه ندارد

به گزارش قدس آنلاین، دبیرخانه دائمی کنفرانس انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن تقبیح و محکوم نمودن اقدام ترامپ در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی،  این روز را نکبت دیگری در تاریخ فلسطین دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: شیطان بزرگ در خلافی آشکار با قطعنامه های سازمان ملل، عرف بین الملل، تعهدات خود و موازین حقوق بشر به دنیا ثابت نمود که نه تنها به هیچگونه اصولی پایبند نیست بلکه درک و فهم درستی از وضعیت موجود منطقه و جهان ندارد .

این بیانیه می افزاید: ترامپ که بشدت نگران آینده سیاسی خود می باشد برای باقی ماندن در مسند ریاست جمهوری ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین را به صهیونیست ها و غاصبان فلسطین فروخت. دولت آمریکا با این اقدام خبیث و غیر قابل توجیه بر اندک امیدی که برخی جریانات و حاکمان عربی برای مذاکره و تشکیل دو دولت داشتند خط بطلان کشید.

در این بیانیه تاکید شده است: رژیم اشغالگر قدس می داند با اینگونه اقدامات ابلهانه دولت آمریکا در وضعیت قدس هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد و ملت فلسطین و آزادیخواهان جهان بیش از هر زمان دیگر یکپارچه و متحد برای آزادی قدس و سرزمین فلسطین مصمم تر خواهند شد.

این بیانیه می افزاید: مجلس شورای اسلامی از همه ملت های آزادیخواه و حامی فلسطین و مجالس کشورهای اسلامی و عربی می خواهد از  تمام ظرفیت خود برای اعلام برائت و محکوم نمودن اقدام آمریکا و دفاع از حق مشروع مردم فلسطین بهره گیرند و یک روز عزای عمومی اعلام و پرچم ها در همه کشورهای اسلامی نیمه افراشته شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.