سفیر فلسطین در تهران گفت: تمام رهبران جهان اسلام باید در طرح آزادی فلسطین کمک کنند.

سفیر فلسطین: همه باید بجنگیم و تمام خاک فلسطین را آزاد کنیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران (پنجشنبه ۱۶ آذر) در نشست خبری با اشاره به سخنرانی شب گذشته ترامپ و اعلام بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: از سخنرانی روز گذشته رهبر جمهوری اسلامی و رئیس‌جمهور درباره قدس و پیام وزارت خارجه و تمام مردم دنیا که کنار ما ایستادند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه "ما معتقدیم آزادی فلسطین نزدیک است و حتماً آزاد می‌شود و ریشه این نبرد قومی، مذهبی و ملی است و همه مسلمانان باید وارد نبرد شوند"، افزود: ما از زمانی که مبارزه مسلحانه کردیم، قسم خوردیم خاک فلسطین را آزاد می‌کنیم؛ رژیم صهیونیستی سعی می‌کند که نقشه اسرائیل بزرگ را پیاده کند و ترامپ به‌خاطر قول‌هایش به اسرائیل سعی می‌کند این قول‌ها را اجرایی کند.

سفیر فلسطین در ایران اضافه کرد: اتفاق دیروز نباید تنها به بیانیه دادن و تظاهرات ختم شود. هشدار می‌دهم که این یک مسئولیت شرعی است. تمام رهبران جهان اسلام باید در این پروژه کمک کنند تا به آزادی فلسطین منجر شود و همه با پول، اسلحه و سرباز کمک کنند تا فلسطین آزاد شود.

زواوی تصریح کرد: پروژه پیش‌ِ‌رو، پروژه اسرائیل بزرگ است و آنها دیگر طرح دو دولت را هم قبول ندارند، دشمن به ما دولتی نمی‌دهد و دولت فلسطین باید بر همه خاک فلسطین حکومت کند، باید همه خاک فلسطین را آزاد کنیم و باید بجنگیم.

وی با ابراز اینکه "ما در نبردی هستیم که عمر این نبر به عمر امت اسلام است و یک پروژه غربی بود که یهودی‌ها را از کل جهان آوردند و می‌خواستند یک پایگاه ارزان برای سیطره داشته باشند و بر بازارهای اسلامی سیطره پیدا کنند"، گفت: در زمان دولت عثمانی وحدت جهان اسلامی پابرجا بود و با فروپاشی این دولت، کشورهای تکه تکه اسلامی درست کردند و دشمنان تناقضات زیادی بین فرزندان این امت ایجاد کردند.

صلاح زواوی با یادآوری اینکه "«سایکس پیکو» جهان اسلام و عرب را تکه تکه کرد و «اعلامیه بالفور» سرزمین ما را به کسانی داد که مستحق ملک نبودند"، اظهار داشت: پاداشی که به ما دادند صدها قطعنامه بین‌المللی بود که مومیایی شده و هیچ‌کدام اجرایی نشدند.

سفیر فلسطین در تهران با بیان اینکه فلسطین سرزمین معراج پیامبر(ص) است و جایی است که حضرت مهدی در آن نماز می‌خواند و صدها صحابه پیامبر در آن خاک شدند، تصریح کرد: اسرائیل هرچند اختلاف قومی ایجاد کرده اما ملت فلسطین مبارزه خود را ادامه می‌دهد. من تا روزی که زنده هستم سرباز کوچک این نبرد خواهم بود و یک تکه کوچک از خاک فلسطین را از دست نخواهیم داد و از مبارزه دست نخواهیم کشید.

وی افزود: وقتی امام راحل انقلاب خود را به پیروزی رساند جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس نام برد. ایشان یک مرد عرفانی بود و می‌دید چه خطراتی متوجه قدس شریف است.

صلاح زواوی با اشاره به نقشه اسرائیل بزرگ گفت: اسرائیل بزرگ شامل قسمتی از سوریه، کل اردن، سه‌چهارم عراق، یک‌دوم عربستان و کل خاک فلسطین است و امیدواریم این نقشه پخش شود تا همه امت اسلامی به این توطئه آگاه شوند.

سفیر فلسطین در تهران تصریح کرد: من ۲ پیشنهاد دارم؛ یکی اینکه ۱۰ کشور بزرگ اسلامی مانند ایران، مصر، عربستان، مالزی، ترکیه و... جمع شوند و در مکه یا تهران یا قاهره مشکلات را حل کنند. پیشنهاد دوم ایجاد یک کمیته علمایی از الازهر، قم و نجف است تا برای پایان درگیری‌‌های مذهبی تصمیم بگیرند چراکه دین مشترک همه ما اسلام است.

وی افزود: امروز اسرائیل مشکلات فراوانی دارد و ما شاهد مهاجرت معکوس هستیم و بسیاری از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در حال بازگشت به کشورهایشان هستند اما ما نباید اجازه دهیم یک مهاجر هم در سرزمین ما زندگی کند.

صلاح زواوی با بیان اینکه "شاهد عقب‌نشینی بزرگ جنبش‌های تکفیری در سوریه و عراق بودیم و ان‌شاءالله یک امت واحد زیر سایه آزادی فلسطین و زیر سایه قرآن خواهیم داشت"، گفت: در پایان به روح کبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی که سفارت رژیم صهیونیستی را به سفارت فلسطین داد درود می‌فرستم و به‌امید روزی که شاهد اهتزاز پرچم‌های سیاه از خراسان به‌سمت بیت‌المقدس باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.