زاهدان-مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۴۰ درصد مدارس سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای قرار گرفته‌اند.

بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستان زیر پوشش المپیاد ورزشی

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش  استان در جلسه شورای اداری اداره‌کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد مدارس سیستان و بلوچستان با جمعیت ۳۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای قرار گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امسال برای چهارمین سال المپیاد در سطح کشور اجرا می‌شود و تعداد ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این طرح‌ها و برنامه‌ها قرار گرفته‌اند، افزود: یکی از اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب و شعار المپیاد درون مدرسه‌ای "تحصیل، تهذیب و ورزش" است.

وی به افتتاح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای زابل با حضور ۴۰۰ دانش‌آموز دختر این شهرستان زابل با هدف ایجاد شور و نشاط و شادابی در روزهای اخیر اشاره داشت و گفت: این المپیاد ورزشی به مناسبت هفته وحدت و به یاد شهدای مدافع حرم در تمامی مدارس شهرستان زابل برگزار می‌شود.

نخعی اظهار داشت: این المپیاد به صورت محوری و متمرکز با حضور دانش‌آموزان دختر از ۴۰ آموزشگاه دخترانه در ۹ رشته ورزشی بدمینتون، شطرنج، تنیس، دو و میدانی، والیبال، فوتسال، بازی‌های بومی و محلی، کبدی و هفت سنگ برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ورزش یعنی شادی، نشاط، تحرک و پویایی و یکی از چالش‌های قرن ۲۱ کم‌تحرکی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این قرن بازی‌های بومی محلی از افراد گرفته شده و بازی‌های کامییوتری و کم تحرک بین دانش‌آموزان و قشر نوجوان جایگزین شده است.

وی تصریح کرد: جهت پر کردن خلا یاد شده، طرح‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌هایی برای مدارس تعریف شده که در این راستا یکی از فعالیت‌های تعریف شده المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، ورزش صبحگاهی و سایر طرح‌ها و برنامه‌هایی است که در مدارس و سطح آموزشگاه‌ها اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.