۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴
کد خبر: 577679

در سال ۱۹۹۵ کنگره آمریکا مصوبه‌ای را با این عنوان که قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است، تصویب می‌کند. در طول سال هایی که از این مصوبه می‌گذرد رئیسان جمهور آمریکا با اینکه تحت فشار -گروه‌های تندرو آمریکا که اسرائیل را پسر خوانده آمریکا و دشمن مسلمانان و فلسطینی‌ها می‌دانند- هستند،  اما جرئت عملی کردن این مصوبه را نداشتند.

خط مقاومت فتنه آمریکایی- صهیونیستی را خنثی می‌کند

قدس آنلاین- اقدام سخیف رئیس جمهور آمریکا در اعلام به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی، فتنه‌ای بزرگ علیه امت اسلامی و پایمال کردن حقوق مردم فلسطین است که جهان اسلام و دیگر جوامع آزاده و حق طلب با اتخاذ مواضع قاطعانه و هوشمندانه این توطئه شوم و شیطانی را خنثی خواهند کرد و با  رسوا ساختن راهبردها و سیاست‌های  جدید شیطان بزرگ در منطقه، پایان رژیم جلاد و جنایت پیشه صهیونیستی را رقم خواهند زد و این غده سرطانی را از پیکره جهان اسلام به زودی خواهند زدود.
ذات و ساختار آمریکا بر اساس ظلم، تجاوز و اشغالگری بنا شده است، از این رو، چون مولود چنین ذاتی است رفتارهای مشابهی را که رژیم غاصب صهیونیست  انجام می‌دهد، پسندیده می‌دانند و تمایل به گسترش آن دارند.
در سال ۱۹۹۵ کنگره آمریکا مصوبه‌ای را با این عنوان که قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است، تصویب می‌کند. در طول سال هایی که از این مصوبه می‌گذرد رئیسان جمهور آمریکا با اینکه تحت فشار -گروه‌های تندرو آمریکا که اسرائیل را پسر خوانده آمریکا و دشمن مسلمانان و فلسطینی‌ها می‌دانند- هستند،   اما جرئت عملی کردن این مصوبه را نداشتند. اما ترامپ که عصاره خباثت‌های آمریکاست و از سال ۱۹۹۰ برای رئیس جمهور شدن او  تلاش‌های متعددی در آمریکا انجام شد تا از طریق او جنایت‌های مختلفی را در جهان اجرایی کنند و سرانجام هم به  دلیل عدم اقبال عمومی مردم آمریکا به او برای ریاست جمهوری، به همه مردم آمریکا خیانت کرد و دست به دامن روس‌ها شد و با کمک روس‌ها -که دشمن تاریخی آمریکا هستند- به قدرت رسید. اکنون با افشای این خیانت، ترامپ در ضعیف‌ترین حالت ممکن در آمریکا قرار دارد و ریاست جمهوری او در خطر است و برای جلب پشتیبانی صهیونیست‌ها برای ادامه ریاست جمهوری به چنین جنایتی دست زده است.
آمریکا و اسرائیل سعی دارند قدس را که یک مرکز مقدس برای همه ادیان است با بی احترامی به همه ادیان، آن را تبدیل به پایتخت برای این رژیم  جلوه کنند و برای این هدف خود نیز بارها جنگ و سپس توافق کردند و این رویه تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت تا اینکه وقتی مسلمانان مشاهده کردند که ایرانی‌ها شاه ظالم را که پشتوانه‌اش آمریکا و غربی‌ها بودند، سرنگون کردند به این باوردست پیدا کردند که می‌توان در برابر آمریکا ایستادگی کرد.
افکار عمومی دنیا نیز پس از جنگ‌های ۲۰۰۶ و۲۰۰۸ به این باور رسیدند که این اسرائیلی‌ها هستند که مردم مظلوم فلسطین و حتی کودکان را به خاک و خون می‌کشند. از طرفی، نوک پیکان اسرائیل شهرک سازی است و بر محور رشد صنعتی و اقتصادی در این شهرک‌ها تأکید می‌شود و طبق قانون تمام آن‌ها مسلح هستند.
این شهرک‌ها باید امنیت، امید و شکوفایی اقتصادی را به همراه داشته باشند تا صهیونیست‌ها از کشورهای مختلف دنیا به این مناطق کوچ کنند، ولی این شهرک‌ها در برابر افکار عمومی دنیا به خاطر جنایاتی که این رژیم انجام می‌دهد بتدریج با مشکلاتی مواجه هستند. اروپایی‌ها با اینکه همه کالاهای اسرائیل با تعرفه صفر به اروپا صادر می‌شود، ولی آن‌ها تأکید دارند که باید مشخص باشد که این کالاها در کدام شهرک ایجاد شده است، چون تمایل ندارند از این شهرک‌ها خرید کنند و طبق مصوبه شورای امنیت سازمان ملل نیز این شهرک‌ها غیر قانونی هستند و صهیونیست‌ها نیز اقبالی برای کوچ کردن به این شهرک‌ها ندارند و رشد چنین رفتارها و باورهایی در جهان باعث خواهد شد که اسرائیل به زودی از بین برود.
در شرایط کنونی و با از بین رفتن داعش، مسلمانان بار دیگر با هم  متحد خواهند شد و شعار مرگ بر آمریکا را که ۶۴ سال از تاریخ آن می‌گذرد و اکنون جهانی شده است با شدت و قدرت بیشتری طنین انداز خواهند کرد و دولت هایی که برخاسته از بطن مردم هستند علاوه بر اینکه به صحنه خواهند آمد بلکه مواضع شدیدی را علیه این تصمیم آمریکا اتخاذ خواهند کرد. اگرچه برخی رژیم‌ها همچون رژیم سعودی که سرسپرده آمریکاست و صدها میلیارد دلار از این کشور اسلحه خریداری کرده است و آمریکا از آن‌ها تعبیر گاو شیرده را می‌کند در برابر این جنایت ترامپ، واکنشی نخواهند داشت. مسلمانان و بخصوص فلسطینی‌ها نیز به این باور رسیده‌اند که خط سازش و نوکری آمریکا هیچ دستاوردی را در پی نخواهد داشت و تنها این خط مقاومت است که می‌تواند در برابر جنایات آمریکا و صهیونیست‌ها به پیروزی برسد و حضور ملت‌ها و دولت‌های اسلامی در صحنه به صورت عملی، پشتیبانی بیشتری برای خط مقاومت ایجاد خواهد کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.