فیلم «پُست» به نویسندگی مشترک لیز هانا و جاش سینگر و ساخته استیون اسپیلبرگ بهترین فیلم سال از نظر هیئت ملی بازبینی فیلم شد. این فیلم براساس داستانی واقعی ساخته شده و افشای مدارک پنتاگون دال بر حضور و دخالت آمریکا در ویتنام در سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۶۷ توسط روزنامه واشنگتن پست را روایت می‌کند.

تلاش هالیوود برای مطرح کردن دوباره اسپیلبرگ

قدس آنلاین- مریل استریپ در این فیلم نقش کی گراهام، روزنامه‌نگار منتشرکننده مدارک مذکور را بازی می‌کند و تام هنکس نیز درکنار او به‌ ایفای نقش بن بردلی، ادیتور سختگیر واشنگتن پست می‌پردازد. لازم به ذکر است که این دو بازیگر، هردو به‌عنوان بهترین بازیگران زن و مرد سال از نظر هیئت ملی بازبینی فیلم معرفی شده‌اند.

داستان این فیلم در سال ۱۹۷۱ اتفاق می‌افتد و راوی روزهای سختی است که به عوامل واشنگتن پست گذشته است. آن‌ها انواع و اقسام تهدیدها ازجمله تهدید به زندان، محکومیت‌های بزرگ و محدودیت‌های کاری را به جان خریدند، عصبانیت نیکسون رئیس‌جمهور وقت آمریکا را نادیده گرفتند و نیویورک تایمز را به‌عنوان رقیبی جدی که می‌خواست بخشی از مدارک لورفته را زودتر از واشنگتن پست منتشر کند، کنار زدند و درنهایت به هدف خود رسیدند.

آنی شول هاف، رئیس هیئت ملی بازبینی فیلم اذعان کرد که با ترس و اضطراب بسیار زیاد این فیلم را به‌عنوان بهترین فیلم سال معرفی کردند، چراکه شرایط سیاسی روز آمریکا درست شبیه شرایط آن‌روزهاست. ناگفته نماند که علاوه‌بر ترامپ و جمهوری‌خواهان که این فیلم را نوعی دروغ خوانده‌اند، روی مور، کاندیدای مجلس سنای آمریکا هم آن را محکوم کرده است، چراکه در این فیلم به اتهام ثابت‌شده وی مبنی‌بر تنظیم قرار ملاقات با دختران کم‌سن‌وسال در سن سی‌سالگی نیز پرداخته شده است. با توجه به نظر هیئت ملی بازبینی فیلم، احتمالاً فیلم «پست» جوایز مهم جشنواره اسکار و گلدن گلوب سال آینده را به خود اختصاص خواهد داد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.