قزوین_ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در نشست خبری گفت: کمک های مردمی برای زلزله زدگان غرب کشور به صورت هدفمند توزیع شده است.

کمک های مردمی برای زلزله زدگان غرب کشور به صورت هدفمند توزیع شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن آصفی ظهر شنبه در نشست خبری در سالن جلسات جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار داشت: کمک های نقدی مردم این استان به حساب کشوری هلال احمر واریز شده است که در آینده‌ای نزدیک گزارشی از میزان کمک های مردمی قزوین اطلاع رسانی صورت می گیرد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: کمک هایی که مردم برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به صورت نقدی به جمعیت هلال احمر این استان ارائه داده اند شامل یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۷۳ هزار ریال بوده و کمک های غیرنقدی شامل ۷۳ میلیارد ریال بوده است.

آصفی بیان کرد: کمک های غیرنقدی شامل اقلام زیستی اعم از اجاق گاز، چادر مسافرتی، موکت و زیرانداز، لوازم شوینده، فرش، بخاری، نایلون و کانکس،کیسه خواب، لوازم التحریر، روفرشی و اقلام مواد غذایی بوده است؛ تمام اقلام کمک های مردمی تقسیم شده است و در مواقع بحرانی آسیب شناسی صورت می گیرد و توانسته ایم اقداماتی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه کمک های مردمی برای زلزله زدگان به صورت هدفمند توزیع شده است، گفت: باید بپذیریم که امداد و نجات نیز یک علم است و تمام فعالیت های آن به صورت تخصصی دنبال می شود؛ با هر بحران باید آسیب شناسی صورت بگیرد تا نقاط ضعف شناسایی شود و آمار مصدومان کاهش یابد و برنامه‌ریزی برای مواجه با این بحران‌ها صورت بگیرد. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: زلزله در کرمانشاه تجربه جدیدی بود که اتفاقی در این حد با حضور گسترده و همدلی مردم از طریق فضای مجازی روبرو بود و البته یکی از معایبش حضور شخصی مردم برای امدادرسانی محسوب می شد؛ در حوزه امدادرسانی برای این مناطق تیم هایی از جمعیت هلال احمر استان قزوین از جمله ۶۵ نفر در قالب۱۴ تیم با ۱۷ دستگاه به کرمانشاه اعزام شدند.

آصفی با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه همه کمک‌های مردم تفکیک و تقسیم شد و با توجه به نیازمندی‌های منطقه کمک‌ها هدفمند توزیع صورت گرفت، اضافه کرد: کمک هایی که مردم ارسال می کنند در همان نیت های مورد نظر مصرف می شود و نمی توانیم کمک هایی که برای کرمانشاه صورت گرفته است را درجای دیگر استفاده کنیم.

وی تشریح کرد: هماهنگی مناسبی در ستاد مدیریت بحران هماهنگی مناسبی بین سایر دستگاه ها برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور انجام شد و تیم های امدادی در منطقه موفق عمل کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه اسکان اضطراری و موقت و دایم در حوادث صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اسکان اضطراری از طریق هلال احمر و موقت و دایم توسط بنیاد مسکن صورت می‌گیرد؛ برای تمام زلزله دیدگان در کرمانشاه دفترچه‌های اقلامی توزیع شده و اقلام طبق این دفترچه‌ها ارسال می‌شود و هم اکنون ما کانکس و مواد غذایی به منطقه ارسال می‌کنیم. 

آصفی یادآور شد: باتوجه به اینکه امدادرسانی قصر شیرین توسط جمعیت هلال احمر استان قزوین انجام می شد در حال حاضر این منطقه در اختیار هلال احمر شعبه قصر شیرین است و خدمات توسط نیروهای آن منطقه ارائه می شود.

وی تصریح کرد: در روستای 211 خانوار در روستای آکوجان در حدود ۲۱۱خانوار وجود دارد که در منطقه رانشی است و زلزله اخیر لاهیجان ۱۱۱خانوار بی خانمان شدند و تنها ۸۰ خانوارها که فقط سقف دارد در خانه های آن ساکن هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه خدمات مختلفی به ساکنان روستای آکوجان الموت ارائه شده است که از موارد آن می توان به راه اندازی سرویس های بهداشتی سیار، توزیع و ارسال بسته های غذایی اشاره کرد، اضافه کرد: خسارت مالی بسیاری به این روستا وارد شده و منازلی که در آن وجود دارد غیرقابل سکونت است‌.


آصفی عنوان کرد: ۸۰ خانوار در روستای جدید اسکلت ساختمانی دارند فقط نیمه ساز است و نیازمند کمک‌های مالی مردم عزیز استان هستند. 

در ادامه این نشست، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: با وقوع زلزله غرب کشور، تیم سحر که مخفف «سامانه حمایت روانی» است، توسط اعضای کانون های دانشجویی جمعیت هلال احمر استان قزوین با رشته های مرتبط شکل گرفت و در منطقه زلزله زده حضور یافت.

نادر میرزایی مطرح کرد: در حوزه وقوع زلزله می توان گفت که جنبه های روانی کمتر مشاهده می شود اما آسیب آن عمیق تر از جنبه های دیگر است که از جمله این آسیب ها در زلزله کرمانشاه می توان به بی رغبتی دانش آموزان نسبت به تحصیل اشاره کرد.

وی اضافه کرد: تیم سحر با رویکردهای مختلفی از جمله رویکرد مشاوره ای به صورت انفرادی و خانوادگی برای زلزله زدگان و تغییر ذائقه روحی کودکان در منطقه حضور داشتند و تیم هنری که متشکل از چهار نفر بود در حوزه بازی های محلی ورود پیدا کردند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین مطرح کرد: تیم ۲۸ نفره حمایت روان و گروه ۳۵ نفره به مدت ۶ روز در مناطق سرپل ذهاب، قصرشیرین و روستاهای نزدیک آن مستقر بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.