سخنگوی اتحادیه عرب اعلام کرد که تماس هایی از سوی اتحادیه عرب با دونالد ترامپ گرفته شده تا از تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی صرف نظر کند.

تماس با ترامپ برای عقب نشینی از تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس

به گزارش قدس آنلاین، «محمود عفیفی» سخنگوی اتحادیه عرب اعلام کرد: تماس هایی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گرفته ایم تا از تصمیم خود برای انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به قدس اشغالی عقب نشینی کند.

بر اساس این خبر، سخنگوی اتحادیه عرب تأکید کرد که ابهاماتی در خصوص موضع آمریکا در خصوص روند صلح وجود دارد و مصلحت نیست که از توافق های بین المللی در خصوص روند صلح در فلسطین اشغالی خارج شد.

وی همچنین گفت که اتحادیه عرب تصمیم های زیادی گرفته که بر اشغالی بودن شهر قدس در آن تأکید شده است.

قرار است امروز اتحادیه عرب در نشستی فوری تصمیم اخیر دونالد ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد. به گفته سخنگوی این اتحادیه قرار است کشورهای عضو بر حق مردم فلسطین در این نشست تأکید کنند.

بعد از اعلام تصمیم دونالد ترامپ، موجی از انتقاد از مسئولان و سران کشورهای عربی در فضای مجازی هم ایجاد شده که تاکنون اقدام عملی لازم را برای مقابله با ظلم علیه مردم فلسطین و حل پرونده این کشور، انجام نداده اند و به محکومیت کلامی اقدامات اشغالگرایانه اسرائیل تحت حمایت آمریکا اکتفا می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.