شیراز- رئیس شورای شهر شیراز پرداختن رسانه‌ای به سومین حرم اهل بیت در قالب‌های گوناگون برنامه‌سازی، تلاش برای تثبیت پایتختی فرهنگی شیراز و کمک به حفظ بافت فرهنگی و تاریخی شهر را از مهم‌ترین برنامه‌های شورای پنجم دانست.

تثبیت عنوان "پایتخت فرهنگی" برای شیراز از مهم‌ترین برنامه‌های شورای پنجم است

به گزارش قدس آنلاین به‌نقل از روابط‌عمومی صداوسیمای استان فارس، در نشست مشترک مدیرکل صداوسیمای فارس و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز راه‌های خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم بررسی شد. 

در این نشست که بیش از ۲ ساعت طول کشید، طرفین با بررسی راه‌های تعامل بیشتر صدا و سیما و شورای اسلامی شهر شیراز بر شفاف‌سازی و ایجاد بستر مطلوب پاسخگویی نمایندگان مردم از عملکرد و اقدامات شورا تاکید کردند. 

دستغیب در این جلسه به توانمندی صدا و سیمای فارس به ویژه در بخش مدیران و نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: شورای پنجم از صداوسیمای استان توقع دارد با توجه به جایگاه بین‌المللی شهر شیراز در پیشبرد برنامه‌های شهری، شورا و شهرداری را بیش از گذشته یاری کند. 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز آموزش فرهنگ شهروندی، پرداختن رسانه‌ای به سومین حرم اهل بیت در قالب‌های گوناگون برنامه‌سازی، تلاش برای تثبیت پایتختی فرهنگی شیراز،کمک به حفظ بافت فرهنگی و تاریخی شهر و همچنین حفظ باغات و افزایش سرانه فضای سبز را از جمله برنامه‌های شورای پنجم ذکر کرد و از مدیران صدا و سیما خواست برای تحقق این موضوعات شورا را یاری کنند.

وی توسعه متوازن شهر شیراز را خواست شهروندان و صاحب‌نظران اعلام کرد و افزود: باید شهر را به گونه‌ای بسازیم که همه مردم در هر سن و سال و با توانمندی‌های متفاوت در آن احساس آرامش کنند. 

دستغیب ناامیدی و یاس را عامل مهم بازدارنده رشد و توسعه شهری دانست و تصریح کرد: با ایجاد نشاط در جامعه و فراهم کردن فرصت به نمایندگان شهروندان درباره اقدامات در دست اجراء مردم را امیدوار و مشارکت آنها را در ساختن شهری زیبا و با نشاط یاری کنیم. 

مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان ویژگی‌ها و ظرفیت‌های استان فارس و شهر شیراز  گفت: ما در شهری مسئولیت پذیرفته‌ایم که از مکان‌های شناخته شده دنیا است و بسیاری از مردم جهان با شیراز و پیشینه تاریخی، فرهنگی و ادبی آن آشنا هستند بنابراین ضروری است کارها و اقدامات  متناسب با شان و پیشینه شناخته شده فارس و شیراز باشد.

سهرابی با اشاره به ظرفیت قابل توجه صدا و سیمای استان در حوزه‌های مختلف از جمله نیروهای خبره، جوان و علاقه‌مند افزود: صدا و سیما آماده است با هم‌افزایی و بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت‌های خود مشارکت در تولید برنامه‌های مشترک با شورای پنجم را در شکل و محتوایی متفاوت از گذشته آغاز کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.