تا کنون مطالعات بسیاری در مورد فواید لبنیات صورت گرفته، اما جدیدترین آن حاصل پژوهش متخصصان ایرانی و آمریکایی است که نشان می‌دهد، مصرف لبنیات در پیشگیری از بروز مرگ زودهنگام تأثیر دارد.

نقش لبنیات در افزایش طول عمر

قدس آنلاین- تا کنون مطالعات بسیاری در مورد فواید لبنیات صورت گرفته، اما جدیدترین آن حاصل پژوهش متخصصان ایرانی و آمریکایی است که نشان می‌دهد، مصرف لبنیات در پیشگیری از بروز مرگ زودهنگام تأثیر دارد.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه هاروارد و دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال ۲۰۰۴، مطالعه‌ای را در منطقه کوهورت استان گلستان انجام دادند. در این مدت ۴۲ هزار و ۴۰۳ خانم و آقا پرسشنامه‌هایی در مورد تغذیه خود تکمیل کردند.

طی این دوره ۱۱ ساله، ۳۲۹۱ مورد فوت ( ۱۴۶۷ ناشی از بیماری‌های قلبی و ۸۵۹ به دلیل سرطان) ثبت شد. بررسی‌ها نشان داد، احتمال فوت ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و مجموعه علل زمینه ساز در افرادی که مقدار زیادی لبنیات مصرف می‌کنند به ترتیب ۲۸ و ۱۹ درصد کمتر خواهد بود.

گرچه انواع لبنیات مفید هستند، اما به عقیده متخصصان، ماست و پنیر بیشترین تأثیر مثبت را دارند که زمینه فوت ناشی از بیماری‌های قلبی را ۱۶ و ۲۶ درصد کاهش می‌دهند. البته در این باره محصولات کم‌چربی مورد نظر است. در این پژوهش در رابطه با فوت به دلیل سرطان ارتباط قابل توجهی با سرطان تأیید نشد.

لبنیات تخمیری سرشار از پروبیوتیک است که در کنترل فشار و کلسترول خون نقش دارند.

منبع: Destinationsante.com

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.