اهواز - رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی اهواز با انتقاد از توزیع نامتوازن خدمات فرهنگی و ورزشی در سطح این شهر گفت: خدمات فرهنگی، ورزشی، سالن های تئاتر و سینما باید به طور متوازن به شهروندان نقاط مختلف شهر ارائه شود.

توزیع خدمات فرهنگی و ورزشی در سطح شهر اهواز نامتوازن است

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام جاسم موسی پور در هفدهمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز با تاکید بر توزیع عادلانه خدمات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سطح کلانشهر اهواز اظهار کرد:در مناطقی نظیر شهرک اندیشه و مهدیس حتی یک‌ مسجدیا حسینیه ساخته نشده در حالی که در برخی دیگر از مناطق در هر کوچه چند حسینیه و مسجد وجود دارد.
موسوی پور با تاکید بر این که در برنامه ۵ساله دوم توسعه باید به مقوله جوانان توجه ویژه ای داشت، عنوان کرد: در برنامه دوم توسعه جایگاه خوبی برای جوانان درنظر گرفته شده اما اعتقاد ما این است که باید پررنگ تر و جدی تر به مسائل فرهنگی مربوط به جوانان پرداخت.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اهواز تولید آثار ماندگار را بسیار ارزشمند دانست و با تاکید بر لزوم پرهیز از تبلیغات زودبازده و زودگذر گفت: باید به سمت تولید آثار ماندگاری همچون نگارش کتاب و تولید فیلم سوق پیدا کنیم تا این آثار در شهرداری بایگانی شود تا در دوره های مختلف مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه پرداختن به مسائل فرهنگی کلان شهر اهواز تنها محدود به معاونت فرهنگی شهرداری نمی شود، گفت: درصد ناچیزی از خروجی فرهنگی موجود در شهر مربوط به معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری است.
وی ادامه داد: ما نباید مسائل فرهنگی شهر را تنها در محدوده معاونت امور فرهنگی و اجتماعی تعریف کنیم بلکه در تمامی موارد اصل پیوست های فرهنگی باید ملاحظه و عملیاتی شود.
موسی پور گفت: در برنامه فرهنگی ابتدا باید کارکنان شهرداری دیده شوند، اگر ما به آن ها توجه کافی نداشته باشیم نمی توانیم بر آحاد جامعه تاثیر بگذاریم از همین رو نباید از برگزاری برنامه های فرهنگی برای این قشر غافل شد.
به گفته رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر برنامه هایی جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان، تسهیل در امر ازدواج و هدایت شغلی آن ها باید در سند توسعه گنجانده شود.
بنابراین گزارش، تاکنون چهار جلسه برای بررسی برنامه توسعه پنج ساله شهرداری در شورای شهر اهواز برگزار شده است.
معرفی اهواز به عنوان شهری پاک، امن، تجاری، صنعتی، توریستی با رفاه اجتماعی بر مبنای هم افزایی فرهنگی، اجتماعی، مدیریتی و با رشد مستمر در میان شهرهای جنوبی از چشم انداز این برنامه توسعه است.
بهبود عبور و مرور و تقویت حمل و نقل عمومی، تعادل و توازن بین مناطق شهری از نظر برخورداری از خدمات و تامین رفاه، امنیت و سلامت شهروندان، توسعه و ارتقاء کیفیت خدمات شهری، حفظ و ارتقا کیفیت محیط زیست شهری، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت تحقق شهر الکترونیک، توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی و نوسازی و بهسازی بافت ها فرسوده، همساز نمودن شهرسازی و معماری بر اساس شرایط اقلیمی و فرهنگی شهر در جهت ارائه مدل هویت شهری، شناسائی بخشی از اهداف مورد نظر برنامه توسعه پنج ساله شهرداری اهواز عنوان شده است.
موسی پور مشارکت با دستگاه های اداری در انجام مسئولیت های اجتماعی را ضروری و بسیار موثر عنوان و خاطر نشان کرد: امسال با تدبیر هیات رئیسه شورا توانستیم برای برگزاری مراسم بین الحرمین از همکاری دستگاه های مختلف همچون شرکت نفت، ‌فولاد و ... بهره مند شویم و این برنامه بزرگ را برای شهروندان اهوازی برگزار نماییم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.