یزد - فرماندار یزد با مهم دانستن نتایج فعالیت های پژوهشی در آینده نظام تعلیم و تربیت گفت: یافته های علمی و پژوهشی می تواند ضمن رفع نقاط ضعف احتمالی به تقویت نقاط قوت کمک نماید.

نتایج فعالیت های پژوهشی در آموزش و پرورش اجرایی شود

به گزارش قدس آنلاین ، مصطفی سالاری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد اظهارداشت: طرح های مختلف پژوهشی در آموزش و پرورش در سطوح مختلف اجرا می شود و مباحث در نظر گرفته شده از این تحقیق و پژوهش ها باید مبتنی بر ظرفیت ها و محدودیت ها آموزش و پرورش شهرستان باشد و براساس همین شاخص ها اقدام شود.

وی خواستار اجرایی شدن نتایج این پژوهش ها در آموزش و پرورش شد و تصریح کرد: استفاده از یافته های علمی و پژوهشی در ارکان مختلف آموزش و پرورش می تواند ضمن رفع نقاط ضعف احتمالی به تقویت نقاط قوت کمک نموده و مسیر را برای تحقق بخشیدن به اهداف نظام تعلیم و تربیت هموارتر سازد.

سالاری خاطرنشان ساخت:  فعالیت های علمی و پژوهشی که موجب رشد بنیه علمی دانش آموزان و تجربه و ارتقاء فعالیت های معلمان می شود باید در اولویت برنامه های آموزش و پرورش باشد.

وی به تلاش های دولت در راستای بهبود اعتبارات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته در توزیع اعتبارات در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبارات آموزش  و پرورش شهرستان از یازده میلیارد تومان به حدود سی میلیارد تومان افزایش داده ایم.

سالاری خاطرنشان ساخت: در سال جاری میزان تخصیص ها در اعتبارات تملک دارایی و قانون متوازن نیز نسبت به سال قبل مناسبتر بوده که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته بخش قابل توجهی از مشکلات آموزش و پرورش مرتفع شود.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای اساسی آموزش و پرورش نخواهد بود اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش سعی دارند تا زمینه را برای جذب کمک و مشارکت مردم و خیران در راستای بهبود وضع موجود فراهم کنند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان بر استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها در راستای رفع نواقص و مشکلات مدارس تأکید کرد وگفت: خوشبختانه شورای اسلامی شهر و شهرداری هم از نظر قانونی و هم از نظر نوع روابط کاری، پتانسیلی بسیار خوب و قوی در جهت کمک به آموزش و پرورش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.