بجنورد- معاون مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از شناسایی ۱۱۵ انشعاب آب غیرمجاز از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

۱۱۵ انشعاب آب غیرمجاز در خراسان شمالی شناسایی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، محمد رضا شیردل با اشاره به قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از انشعابات آب ، برق، تلفن، فاضلاب و گاز مصوب ۱۰ خرداد ماه سال ۹۶ که در آن به صراحت بیان شده هرشخصی بدون دریافت انشعاب قانونی آب، برق، گاز، شبکه فاضلاب و اشتراک خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات مبادرت به استفاده از خدمات مزبور و یا با داشتن انشعاب مبادرت به استفاده غیرمجاز نماید علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت، جریمه های مختلفی نیز می شود .

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۵ فقره انشعاب غیر مجاز در استان شناسایی شده که بعد از شناسایی این گونه انشعابات، انشعاب قطع  و سپس به مشترک برای خرید انشعاب مجاز اخطار داده می شود و اگر خسارتی از سوی مشترک به شبکه آب وارد شده باشد جریمه های آن از مشترک اخذ و درصورت تداوم این عمل به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

وی افزود: از تعداد ۱۱۵ انشعاب غیرمجاز ، ۴۱ فقره در شهرستان بجنورد، ۴۰ فقره در شهرستان شیروان، ۱۴ فقره در شهرستان اسفراین، ۱۱ فقره در شهرستان جاجرم، ۸ فقره در شهرستان فاروج و یک فقره در شهرستان گرمه شناسایی شده است که تعدادی با پرداخت حق انشعاب تبدیل به انشعاب مجاز شده اند و باقی مانده این گونه انشعابات قطع و اخطارهای لازم به صاحبان اینگونه انشعابات داده شده است .

وی علت اصلی نصب انشعاب غیرمجاز را از سوی بعضی از شهروندان عدم رعایت حقوق شهروندی ، عدم آگاهی از عواقب انجام اینگونه اعمال، نداشتن مدارک لازم جهت خرید انشعاب آب مجاز مانند پروانه ساختمانی و ... و همچنین هزینه آب بهای بالای برخی از مشترکین که بدون رعایت الگوی مصرف با عث بالا رفتن آب بهاء می شوند برشمرد و افزود: جهت رفاه حال هم استانی ها  کلیه خدمات خرید و نصب انشعابات آب و فاضلاب به دفاتر پیشخوان دولت و بخش خصوصی واگذار گردیده است و در دو شیفت صبح و عصر این گونه خدمات در حال ارائه است لذا از کلیه هم استانی ها خواهشمندیم از طریق را ههای قانونی نسبت به خرید انشعاب آب اقدام کنند و از چالش های احتمالی آینده جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.