کرج- مدیر کل استاندارد البرز با بیان اینکه نظارت وکنترل مستمربازار از برنامه های این سازمان است گفت: این کنترل ماورای بررسی های اولیه است.

کنترل مستمر بازار از برنامه های سازمان استاندارد البرز است

فتانه شکرالهی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص فرآورده هایی که مشمول استاندارد اجباری است اظهار کرد: بسیاری از محصولات غذایی شامل همین استاندارد اجباری می شوند.

وی با بیان اینکه در این زمینه کنترل های دو بعدی انجام می گیرد افزود: پس از صدور پروانه و قبل از آن نیز کنترل ویژه ای بر محصولات تولیدی مختلف داریم.

شکرالهی در ادامه گفت: به دنبال صدور پروانه حداقل ۴ بار در سال کارشناسان به واحدهای تولیدی مراجعه می کنند و پس از بازرسی از خط تولید نمونه برداری صورت گرفته و با استانداردهای جهانی مطابقت داده می شود.

وی در ادامه گفت:  این کنترل ها از واحدهای تولیدی، مراکز عرضه  وهر آنچه که در استان به فروش می رسد و شهروندان از آن استفاده می کنند انجام می گیرد.

شکرالهی با اشاره به اینکه محصولات غیر استاندارد توقیف و یا واحد صنفی را اجبار به عودت محصول می کنیم افزود: با همکاری اتاق اصناف کلاس های آموزشی برگزار می شود تا صنوف درباره فراورده های اجباری و با کیفیت اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین که آیا محصولات مواد غذایی تاریخ گذشته پس از بازگشت به واحدهای تولیدی  مجدد تاریخ روز می خورند وآیا این سازمان نظارتی برآنها دارد یا خیر گفت:  این عمل تقلب محسوب می شود و ما متاسفانه اطلاعاتی از تاریخ اصلی محصولات نداریم.

وی تصریح کرد: این اتفاقات پیش می آید با این حال سازمان استاندارد در صورتی که اصالت پروانه و علامت استاندارد جعلی باشد را کنترل می کند.

مدیر کل استاندارد البرز با بیان اینکه اشخاصی که تاریخ انقضا و تولید را مجدد بر روی محصول می زنند را کنترل می کنیم  تاکید کرد: اگر این عمل صورت پذیرد  وبا آن مواجه شویم در گشت های مراکز عرضه اقدام قانونی خواهیم کرد.

وی در پایان افزود: سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ و پرتال اداره کل سازمان استاندارد البرز جهت رسیدگی به شکایات مردمی آماده است و شهروندان می توانند در آن سامانه شکایت خود را ثبت کنند تا رسیدگی لازم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.