کرج - بیست ونهمین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که این نشست متاثر از صحبت های جنجالی شهردار و پاسخ کوبنده دو عضو شورا دقایقی به حاشیه کشیده شد.

پاسخ کوبنده ۲ عضو شورا به صحبت های جنجالی شهردار کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این جلسه که  صبح امروز یکشنبه با حضور اکثریت اعضا و شهردار این کلانشهر برگزار شد شهردار کرج گفت: هفته گذشته طرح تعریض ورودی اتوبان تهران به کرج در منطقه شهید سلطانی به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) افتتاح شد و به علت ترافیک موجود بدون مراسم خاصی بازگشایی شد.

وی افزود: نواقص و مشکلات منطقه ۶ در قالب طرح نگهداشت رفع شد و این هفته نیزدر یکی از محلات محروم کرج ملاقات عمومی خواهیم داشت و اگر بعضی از اعضا شورا دغدغه دارند حضور داشته و مشکلات مردم را بشنوند.

شهردار کرج با گلایه و ضمن اشاره به سخنان جلسه گذشته رحیم خستو عضو شورا و عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص انتصابات مدیریت شهری گفت: آقای خستو به دنبال سناریو نباشید و خود را خسته نکنید، بنده تا زمانی کار خواهم کرد که اصولی باشد بنابراین افکار عمومی را تحت تاثیر خود قرار ندهید.

وی در ادامه افزود: آقای زارع اعتقاد من این نیست که بخواهم برادر شما را در مسند مدیریت پسماند شهرداری کرج قرار دهم .

شهردار کرج افزود: ایشان از لحاظ من توانمندی لازم را ندارد و شایسته سالاری از اولویت های مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه جارو جنجال بیخود راه نیندازید افزود: خط قرمزی خواهم داشت و از آن عدول نخواهم کرد.

نصیری با اشاره به اینکه در این مدت ۳۲ نفر منصوب شده اند و تنها ۴ نفر با تصویب اعضا شورا با بنده آمده اند خطاب به عباس زارع گفت: حق دخالت ندارید ،من برای تک تک اعضای شورای شهر احترام قائل هستم اما گزافه گویی هم حدی دارد.

این صحبت های شهردار واکنش واعتراض اعضای شورای شهر را به همراه داشت وموجب شد وقفه ای در گزارش دهی شهردار کرج ایجاد شود.

شهردار کرج در ادامه  با بیان اینکه در بازدید ازنهالستان ها اوضاع مناسبی رامشاهده نکرده است گفت: بنا بر قانون پنجم توسعه نهالستان ها به شهرداری واگذار شده است و سازمان جنگلها هیچ دخالتی در آن ندارد .

نصیری در ادامه گفت: ۳۰ درصد از جنگلها را به بخش خصوصی واگذار کرده اند و یک هکتار زمین در سال ۱۳ میلیون دریافت می کنند و فعالیت کیوسک در این مکان ماهی یک میلیون می باشد.

وی با اشاره به هزینه بالای برق پارک جهانمای کرج  و هزینه های ۷۰ میلیونی آن  گفت: در حال رسیدگی این اوضاع نابسامان هستیم.

اتهامات شهردار ثابت شود استعفا می دهم

در ادامه جلسه عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به سخنان شهردار اظهار کرد: ایراداتی که بنده از مدیریت شهرداری داشتم و شهردار باید پاسخگو باشد قانونی بوده است.

وی در ادامه گفت: یک نفر از طریق پیمانکار تامین نیروی انسانی به کار گرفتید و بصورت رسمی امر و نهی می دهد، وسوال من این است که آیا دقیقا قانونی است؟

 زارع با بیان اینکه ۴ نفر از مدیرانی که شهردار معرفی کرده است فقط اعضا شورا به تصویب رسانده است تصریح کرد: اگر قرار است نیرویی بیاورید باید به تائید اعضا شورا باشد.

عباس زارع افزود: آقای شهردار پاسخ به ایرادات را مطرح کردند و بنده صلابت، صراحت ودقت خودم را داشته ام در غیر این صورت به وظایف خود به عنوان نماینده مردم عمل نکرده ام.

وی در ادامه گفت: اتهاماتی به بنده وارد کردید مبنی بر اینکه برادرم رئیس سازمان پسماند شود، از شما می خواهم مدارک و مستندات خود را ارایه دهید واگر صحت داشت بنده استعفا خواهم داد.

زارع با بیان اینکه در طول دوره خدمت در شورا فقط یک بار با شما تماس گرفتم و به عنوان یک اصلاح طلب یک توصیه کردم و مشورت دادم افزود: بسیاری از من خواستند تعدادی از اعضای صالح را به مدیریت شهری معرفی کنم اما بنده نخواستم دخالتی کنم چراکه انتصابات ازاختیارات شهردار است.

وی افزود: بر خود واجب می دانم به شهردار کرج بگویم در مورد نهالستان ها اطلاعات دقیق تری جمع آوری کند و بالا بردن اطلاعات به نحوه پیشرفت شهر کمک شایانی می کند.

انتظار صحبت بی ادبانه شهردار را نداشتیم

رحیم خستو عضو شورا در ادامه جلسه با اشاره به اینکه فکر نمی کردم شهردار کرج بی ادبانه صحبت کند چراکه انتظار بالایی از ایشان داشتیم گفت: بسیار خوشحالم نقاب چهره شهردار کنار کشیده شد.

عضو شورا گفت:  شهردار در برابر ۱۳ نخبه شهر بی احترامی می کند، بنده برادر و خواهری ندارم که متقاضی شغل در مدیریت شهری باشد.

وی تاکید کرد: شما نباید از منظر خودتان نگاه کنید بلکه ما باید نگاه کنیم چرا که شما فقط مجری هستید و دستورات را اجرا می کنید.

این عضو شورا با طرح این سوال از شهردار کرج که آیا معیارتان تخصص وسلامت است گفت: ما بارها برای  برای شهردار آرزوی موفقیت داشتیم اما بدانید خستو دنبال سوژه نیست بلکه این دوستان شما هستند که با التماس وارد انتصابات می شوند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.