شهرکرد-رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مستقر هستند تصریح کرد:هدف اصلی پارک‌های علم‌ و فناوری شکوفایی خلاقیت و استعدادهای جوانان است.

هدف اصلی پارک‌های علم‌ و فناوری شکوفایی خلاقیت جوانان است

به گزارش قدس آنلاین،اسماعیل پیرعلی با اشاره به تولید و انتقال فناوری و بومی سازی آن از طریق ایجاد مراکز فناوری اظهار داشت: سال گذشته با راه اندازی کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری برای پنج نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی در ادامه گفت: سال گذشته پنج شرکت دانش بنیان و همچنین با جذب و پذیرش ۳۸ واحد و شرکت فناور در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری برای ۱۲۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه زیرساخت های پارک علم و فناوری استان تصریح کرد: دو کارگاه صنعتی تکمیل و راه اندازی شده که بیش از ۵۰ اشتغال فراهم کرده و همچنین با ایجاد و تاسیس پردیس پارک علم و فناوری به مساحتی بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع برای ۶۰۰ نفر شغل فراهم خواهد شد.

پیرعلی افزود: در استان چهارمحال بختیاری ۱۳۰ شرکت و هسته فناور وجود دارد که از این مجموع حدود ۴۰ درصد در مرکز رشد فعالیت می‌کنند و همچنین کشاورزی، منابع طبیعی، الکترونیک،تجهیزات پزشکی از حوزه‌های فعالیت پارک علم و فناوری هستند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مستقر هستند تصریح کرد:هدف اصلی پارک‌های علم‌ و فناوری شکوفایی خلاقیت و استعدادهای جوانان است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در ادامه تاکید کرد: پارک‌ علم‌ و فناوری در حوزه شکوفایی علم و توسعه اقتصادی نقش مهمی را ایفا می‌کند از همین رو در جهت آشنایی دانش آموزان با پارک علم و فناوری و کانون شکوفایی خلاقیت باید در مراکز استان ها کارگاه هایی در این زمینه در مدارس برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.