یزد- نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۵ درصد از مدرسه های استان یزد، فرسوده بوده و هم اکنون۳۰۰ واحد آموزشی استان نیاز به تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی دارد.

۳۰۰ واحد آموزشی استان یزد  به تخریب و بازسازی نیاز دارند

به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا تابش در آیین افتتاح و نیز شروع ساخت پروژه های خیری آموزش و پرورش اردکان اظهارداشت: در سه سال اخیر با مشارکت خیرین احداث فضاهای آموزشی از ۱.۵ مدرسه در ماه به ۲ مدرسه افزایش یافت.
وی افزود: در حال حاضر ۷۶ پروژه نیمه تمام آموزشی و ۱۲۰ پروژه ملی و کددار بلاتکلیف و نیز چندین طرح در دست اجرای دیگر استان با کمبود بودجه روبه روست.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نیازهای آموزشی استان با توجه به تداوم موفقیت و درخشش دانش آموزان یزدی برای بیست و چهارمین سال متوالی در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید بیشتر مورد توجه مدیران وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.
تابش در ادامه با بیان اینکه توسعه و پیشرفت کشور در گروی کارآمدی نظام آموزش و پرورش است، افزود: تامین فضای مناسب آموزشی یکی از ضرورت های دستیابی به این امر مهم است.
وی تصریح کرد: بر اساس چند پژوهش معتبر بین معماری و طراحی دقیق فضای مدرسه با پیشرفت تحصیلی و میزان یادگیری دانش آموزان ارتباط معناداری وجود دارد که این موضوع اهمیت توجه به کیفیت ساخت و طراحی مدارس به خصوص در سنین پایین دانش آموزی نشان می دهد.
نماینده اردکان با تجلیل از مشارکت خیرین مدرسه ساز در تامین فضای آموزشی اظهار کرد: در سالجاری حدود نیمی از فضاهای آموزشی احداثی یا تعهد شده ، مربوط به مشارکت خیری است که نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزایش دارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه برای جمعیت ۱۲.۵ میلیونی دانش آموزی کشور حدود ۴۰ میلیون متر مربع کسری فضای آموزشی وجود دارد، گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است معادل کمک خیرین، بودجه در نظر بگیرد که امسال میزان کمک های انجام شده یا در تعهد خیرین ۱۰هزار میلیارد ریال عنوان شده است.
تابش با اشاره به کمبود سرانه فضای آموزشی در ایران افزود: این سرانه در کشور ۱.۵ درصد است که حدود ۲.۳ درصد با استانداردهای جهانی فاصله دارد، هر چند سال قبل با کمک خیرین مدرسه ساز، ۱۰۷ هزار کلاس درس به مجموعه آموزشی کشور اضافه شده است.
وی تصریح کرد: همچنان کمبودها رفع نشده ، برای تامین فضای آموزشی به همت مجموعه دولت، بخش خصوصی و خیرین نیک اندیش در کشور و استان یزد نیاز است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.