یزد - قائم‌مقام کمیته امداد استان یزد گفت: کشاورزان و باغداران استان یزد در سال جاری شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب برای کمک به نیازمندان و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه به کمیته امداد پرداخت کردند.

کشاورزان و باغداران یزدی ۶ میلیارد تومان زکات دادند

به گزارش قدس آنلاین، رضا زارع زاده مهریزی، با اشاره به اهمیت همکاری روحانیان جهاد کشاورزی با این نهاد در امر تبلیغ و ترویج پرداخت زکات اظهارداشت: روحانیان جهاد کشاورزی نقش مؤثری در تبلیغ و ترویج فریضه الهی زکات در روستاها و به‌ویژه در بین کشاورزان، باغداران و گلخانه داران دارند.

وی افزود: کشاورزان و باغداران استان یزد در هشت‌ماهه نخست سال جاری شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب برای کمک به نیازمندان و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه به کمیته امداد پرداخت کردند.

زارع زاده با تأکید بر اینکه درآمد حاصل از زکات در سرفصل‌های مهمی ازجمله معیشت، مسکن، درمان، جهیزیه و کمک به امر تحصیل نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد هزینه می‌شود، گفت: استان یزد در زمینه زکات مستحبی ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های کشاورزی، باغداری و محصولات گلخانه‌ای دارد و ضرورت دارد فرهنگ پرداخت زکات بیش‌ازپیش در بین مؤدیان ترویج شود.

زارع زاده مورد جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد افزود: حدود ۱۶ هزار خانوار مستمری‌بگیر با جمعیت ۲۴ هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند و معادل همین تعداد مددجو نیز از خدمات تک و چند خدمتی کمیته امداد استفاده می‌کنند.

وی بابیان اینکه خدمات کمیته امداد به نیازمندان حسب نیاز خانوار متنوع و متفاوت است تصریح کرد:  پرداخت مستمری، کمک‌هزینه تأمین جهیزیه، بیمه، بهداشت و درمان، ساخت و تعمیر و تکمیل مسکن مددجویی، پرداخت بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی ازجمله خدمات کمیته امداد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.