کرج- موضوع مشارکت دانشگاه علامه برای احیا کامل باغ سیب مهرشهر و تعیین تکلیف پیمانکار قطار شهری کرج و ورود شرکت مالزیایی به پروژه از موضوعات مهم مطرح شده درجلسه بیست و نهم شورای شهر کرج بود.

تمایل شرکت مالزیایی برای ورود به پروژه قطار شهری کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی حاجی قاسمی ‌پیش از ظهر یکشنبه در نطق پیش از دستور اظهار کرد:  مجموعه میلاد شهرداری کرج پیش‌از این به‌صورت رایگان در اختیار سمن‌ها و انجمن های خیریه  قرار می‌گرفت،   اما امروز این عمل محقق نمی‌شود.

حاج قاسمی با بیان اینکه مدیران باید در خصوص انجام کار مدیریت شهری انعطاف داشته باشند، افزود: جلساتی در خصوص تأمین منابع مالی پروژه بزرگراه شمالی برگزارشده بود و همچنین  اعضای شورای شهر باید در جریان بازدید مقامات ارشد استانی و استانداری از این پروژه قرار بگیرند و نقطه نظرات اعضا شورا و مشکلات شهردار ارائه شود.

عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری از جلسه شورا  بابیان اینکه به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره دانشگاه علامه و عضو شورای شهر کرج  طی دو ماه گذشته جلساتی  را در رابطه با ساماندهی و احیای باغ سیب کرج برگزار کرده‌ایم، افزود: ۸۰ هکتار از اراضی باغ سیب مهرشهر کرج در اختیار دانشگاه علامه قرار دارد که ۴۰ هکتار آن متعلق به باغ سیب است و ۴۰ هکتار آن مزروعی می باشد که رهاشده است.

 غدیر مهدوی با اشاره به اینکه  این میزان از اراضی که در اختیار دانشگاه علامه قرار دارد شرایط مناسبی ندارد  تصریح کرد: در راستای احیای اراضی یادشده باغ سیب کرج آبیاری قطره‌ای مدنظر قرار دارد.

عضو شورای شهر کرج به بازدید اخیر خود و رئیس دانشگاه علامه از باغ سیب اشاره کرد و گفت: متأسفانه از اراضی در اختیار دانشگاه در این باغ علی‌رغم وجود سه حلقه چاه فعال و دو حلقه چاه غیرفعال، استفاده بهینه نشده است.

وی تاکید کرد: دانشگاه علامه تصمیم جدی در رابطه با احیای باغ سیب کرج دارد، چراکه درختان چهار اقلیم کشور در ۴۰ هکتار اراضی این باغ که در اختیار دانشگاه علامه است، کاشته می‌شود.

وی در ادامه افزود: باید به این نکته  اشاره کرد که هیچ‌گونه سازه بتونی در این اراضی به کار نمی‌رود اما تعدادی آلاچیق از جنس نی برای استفاده مردم و دانشجویان ایجاد خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: تمام این برنامه‌ها بعد از ارائه به شورای شهر کرج ودرکمتر از ۸ ماه اجرایی می‌شود.

رئیس کمسیون برنامه و بودجه  نیز دراین‌باره گفت: احیای اراضی در اختیار دانشگاه علامه از باغ سیب کرج آرزوی شهروندان کرجی بود که خوشبختانه اخبار خوشایندی را در این خصوص شنیدیم.

عباس زارع ضمن قدردانی از مدیرعامل سابق سازمان پارک‌های کرج، گفت: با توجه به اینکه باید تمام آب موردنیاز فضای سبز از فاضلاب یا آب خاکستری تأمین شود به همت مدیرعامل سابق سازمان پارک‌ها اولین تصفیه‌خانه آب از فاضلاب شهری که در سطح کشور نمونه است برای این امر احداث شد.

در ادامه جلسه طرح اوراق مشارکت قطار شهری که درهیئت تطبیق فرمانداری ایراداتی بر آن وارد بود مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار کرج در این خصوص با بیان اینکه در ظرف دو ماهه گذسته جلسات متعددی با کارگروه ها تشکیل شد، افزود: به این جمع بندی رسیدیم اگر شرکت سابیر از پروژه قطار شهری حذف شود هزینه های انجام گرفته در این مدت و همچنین مسائل حقوقی که بعد از آن دامنگیر شهرداری می شود باید مد نظر قرار گیرد.

نصیری تصریح کرد: باید به تعرفه های جدید که هزینه بالا دارد توجه داشت ضمن آنکه  نتیجه و خروجی جلسه این بود که شرکت سابیر بماند.

وی با اشاره به دیدارش با سفیر مالزی با موضوع اجرای پروژه قطاری شهری کرج بیان کرد:تا زمانی که پای شرکت سابیر در این قضیه باشد شرکت مالزیایی همکاری نخواهد کرد.

شهرداری کرج در ادامه گفت: این فرصت خوبی است که این شرکت را برای خط ۵ مترو شهری مد نظر قرار دهیم که در ادامه وبه سرانجام رسیدن پروژه قطار شهری تاثیر خوبی خواهد داشت.

وی گفت: ۴۰۰ میلیون اوراق مشارکت تا ۳ یا چهار ماه ابلاغ خواهد شد و با منابع مالی که شهرداری نیز دارد صلاح میدانیم این پروژه با سابیر به اتمام برسد.

سارا دشت گرد دیگر عضو شورای شهر کرج در ادامه ودر واکنش به سخنان شهردار گفت: چه تضمینی است که شرکت سابیر ۱۰ سال دیگر این پروژه را طول دهد؟

مهدی حاج قاسمی نیز در این خصوص گفت: آخرین جلسه ای که برگزار شد قرار بر این شد شرکت سابیر فاینانس خود را معرفی کند و در پروسه زمانی مشخص اگر فاینانس نتوانست کار را ادامه دهد  اتمام قرداد با شرکت سابیر صورت گیرد.

عباس زارع هم گفت: به صورتجلسه خوانده شده در صحن علنی باید توجه و اهتمام ویژه داشت تا اسیر یک پروژه طولانی و درخواست های مجدد نباشیم.

وی گفت: موضوع دیگر که در اولویت قرار دارد روش تامین مالی است، برای این پروژه  مهلتی داده شود و آنچه را که سابیر مدعی است در مورد فاینانس اجرایی کند.

در پایان جلسه با بحث و تبادل نظرهای متفاوت پس از رای گیری اعتراض فرمانداری به تصویب اکثریت اعضا شورای شهر نرسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.