استاندار تهران تاکید کرد: براساس مصوبه آلودگی هوا ۳۰ درصد حمل و نقل باید توسط خطوط ریلی انجام شود که در حال حاضر ۱۷ درصد محقق شده و به ۱۳ درصد توسعه حمل و نقل ریلی نیاز است.

۳۰ درصد حمل و نقل باید توسط خطوط ریلی انجام شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین مقیمی امروز در جلسه کارگروه آلودگی هوای تهران با بیان اینکه مهمترین کار در کاهش آلایندگی توسعه خطوط مترو است که به دلیل کمبود منابع مالی شهرداری نتوانسته به برنامه برسد، گفت: براساس مصوبه آلودگی هوا ۳۰ درصد حمل و نقل باید توسط خطوط ریلی انجام شود که در حال حاضر ۱۷ درصد محقق شده و به ۱۳ درصد توسعه حمل و نقل ریلی نیاز است و در حال حاضر در فصل بودجه قرار داریم و بهترین زمان برای دستیابی به این هدف است.

 وی تصریح کرد: عملکرد شهرداری طی برنامه پنجم بررسی می‌شود و لازم است عقب ماندگیها با کمک سرمایه گذاری رفع شود .

استاندار تهران ادامه داد: همه دستگاهها براساس قانون هوای پاک، مصوبه دولت و برنامه پنجم و ششم وظایفی در کنترل و کاهش آلودگی هوا به عهده دارند که در جلسات کارگروه روند انجام این وظایف و اقداماتی که تاکنون انجام نشده است احصاء و بررسی می‌شوند.

مقیمی در پایان به موضوع اختصاص۱۰ درصد ظرفیت نیروگاهها برای تولید انرژی بادی و خورشیدی براساس مصوبه دولت  نیز اشاره کرد.

کارگروه آلودگی هوای تهران امروز به ریاست استاندار تهران و با حضور عیسی فرهادی فرماندار تهران، سردار محمدرضا مهماندار رییس پلیس پایتخت، کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران، علی پور رییس مرکز محیط زیست شهرداری و اعضای کارگروه و دستگاههای مسئول برگزار شد.

 در این جلسه در راستای نشستهای کارگروه آلودگی هوای تهران که موضوع اجرای مصوبات قانون هوای پاک، مصوبه دولت در سال ۹۳ در خصوص کاهش آلاینده‌ها و برنامه پنجم و ششم برگزار می شود  استاندار تهران بر ضرورت انجام تکالیف دستگاه ها براساس این قوانین و مصوبات تاکید کرد.

در این جلسه گزارشی از وضعیت تاکسیهای فرسوده و نوسازی شده در تهران ارائه شد که براین اساس، در سال ۹۵،  ۱۱ هزار و ۵۸۳ تاکسی در شهر تهران نوسازی شده است و امسال نیز از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۴۶۸ تاکسی نوسازی شده است.

۱۴ هزار تاکسی فرسوده هستند

علی پور؛ رییس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲۶ درصد تاکسیهای تهران به مرز فرسودگی رسیده‌اند، گفت: از ۸۵ هزار تاکسی در سطح شهر تهران ۱۳ تا ۱۴ هزار تاکسی فرسوده هستند و کاتالیست ۵۰ درصد تاکسیها  نیاز به تعویض دارد و بیش از ۵۰ درصد اتوبوسها در سن فرسودگی قرار دارند.

 وی با اشاره به ضرورت به روز رسانی و ورود اتوبوس های برقی و هیبریدی تصریح کرد: ۶ هزار و ۲۶۸ اتوبوس در تهران فعال است که بیشترین تعداد آن گازسوز و تک کابین هستند و خودرو برقی و هیبریدی سهمی در این تعداد ندارد در حالیکه هر اتوبوس برقی دو میلیارد تومان قیمت دارد.

 به گفته رییس مرکز محیط زیست شهرداری تهران؛ حدود یک هزار و ۷۱۰ اتوبوس کمتر از ۸ سال سن  در تهران است و تا ۵۶ درصد بیش از ۸ سال سن دارند و در فرسودگی هستند.

عملکرد دوربینهای تهران در محدوده زوج و فرد

سردار مهماندار؛ رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه دوربینهای تهران فقط قابلیت پلاک خوانی در محدوده زوج و فرد را دارند گفت: براساس هماهنگی میان وزارت کشور و مراکز معاینه فنی، اطلاعات در سامانه‌ای تجمیع می‌شود و با همکاری ناجا مشخصات خودروها بررسی شده و برای اعمال معاینه فنی ثبت می شوند.

 وی ادامه داد: در حال حاضر قابلیت ۳۰۰ هزار استعلام معاینه فنی را در روز داریم که در صدد افزایش این تعداد هستیم.

 رییس پلیس راهور تهران با بیان اینکه برخوردهای میدانی با اتومبیلهای فاقد معاینه فنی و اعمال قانون دلیل اصلی افزایش تعداد مراجعان به مراکز معاینه فنی است، گفت: از اواسط مهرماه طرح برخورد با اتومبیل های دودزا افزایش یافته است و لازم است در حوزه اطلاع رسانی در زمینه ثبت پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق دوربینها اقدام شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.