در بودجه سال ۹۷ برای اولین بار ردیفی مخصوص احزاب و جمعیت‌های سیاسی در نظر گرفته شده است.

سهم احزاب سیاسی از بودجه ۹۷ چقدر است؟ + جدول

به گزارش قدس آنلاین، حسن روحانی رئیس جمهور امروز صبح(یکشنبه۱۹ آذر) با حضور در مجلس شورای اسلامی لایحه برنامه و بودجه سال ۱۳۹۷ را تقدیم هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی کرد.

در لایحه برنامه و بودجه سال ۱۳۹۷ ذیل بودجه  وزارت کشور ردیفی با عنوان "راهبری و توانمند سازی احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و تشکل‌های صنفی" به مبلغ ۵۷ میلیارد ریال برابر با ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای احزاب و  جمعیت‌ها پیشنهاد شده است.

در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ برای احزاب بودجه‌ای در نظر گرفته نشده بود.

قدرتعلی حشمتیانرئیس پیشین و نائب‌رئیس کنونی خانه احزاب ایران درگفت‌وگو با تسنیم درباره بودجه احزاب در کشور، اظهار داشت: در زمان دولت اصلاحات برای اولین بار یارانه اندکی به احزاب داده می‌شد که در دولت‌های نهم و دهم این یارانه قطع شد.

وی افزود: در دولت یازدهم وعده‌هایی برای یارانه احزاب داده شد که علی‌رغم مکاتبات با رئیس‌جمهور و سران قوا هرچند "خانه احزاب ایران" دوباره افتتاح شد اما در بودجه سال گذشته رقمی برای احزاب در نظر گرفته نشد. با این‌حال  با تلاش‌هایی که انجام شد در برنامه ششم یک ردیف بودجه باز شد و مبلغ ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قرار بود به احزاب از ابتدای سال ۹۶ داده شود که تاکنون یک ریال پرداخت نشده است.

در نظر گرفتن ۵۷ میلیارد ریال بودجه برای راهبری و توانمند سازی احزاب در سال ۱۳۹۷ می‌تواند خبری خوب برای احزاب و گروه‌های سیاسی باشد.  

در تصویر ذیل میزان بودجه در نظر گرفته شده از جانب دولت برای احزاب و تشکل نشان داده شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.