خرم ‏آباد-استاندار لرستان گفت: مجموعه دانشگاه پیام نور از دانشگاه ‏های پر فایده و کم هزینه برای کشور است.

فواید دانشگاه پیام نور بر اقتصاد ملی بیش از هزینه‏ های آن است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ سید موسی خادمی با بیان این مطلب افزود: دانشگاه پیام نور با تولید علم و دانش و تربیت نیروی انسانی نسبت به سایر دانشگاه‏های مشابه هزینه کم‏تری به اقتصاد ملی تحمیل کرده و فواید آن برای اقتصاد ملی به مراتب بیش از هزینه‏ های آن است.

خادمی در مراسم افتتاح پردیس دانشگاهی پیام نور لرستان با اشاره به این‏که در عین حال خروجی‏های این دانشگاه از شرایط کیفی مطلوبی برخوردار می‏باشند، ادامه داد: خیلی بسی خوشحالی‏ست که در استان لرستان دانشگاه پیام نور به عنوان یک مجموعه پویا توانسته است فضاهای فیزیکی مناسبی در حد توان خود فراهم و در اختیار دانشجویان قرار دهد.

استاندار لرستان تصریح کرد: امیدواریم دانشجویان بتوانند از امکانات موجود به نحو احسن در توسعه و رشد استان زیبا، پر پتانسیل، پر استعداد و البته کم‏تر توسعه یافته لرستان استفاده کنند.

وی هم‏چنین از رئیس دانشگاه پیام نور لرستان و تمامی همکارانش که تلاش نمودند مجموعه آبرومندی در استان افتتاح و تحویل دانشجویان شود قدردانی نمود.

خادمی دانشجویان را متولی و پیشگام اقتصاد دانش بنیان معرفی کرد: نقش دانشجویان در حوزه علم و فناوری به ویژه در زمانی که لرستان بحث اقتصاد دانش محور و دانش بنیان را دنبال میکند را از سایر اقشار جامعه برجستهتر و حائز اهمیت است.

استاندار لرستان تاکید کرد: در حوزه دانشگاه لازم است باب گفت و گویی باز شود تا دانشجویان بتوانند ما را در راستای توسعه همه جانبه استان یاری رسانند.

خادمی با بیان این‏که همه مباحث در زمینه رفع مسائل و مشکلات توسعه‏ای استان معمولا در دو محور خلاصه می‏شوند، افزود: یا در بحث زیرساخت‏ها مشکل داریم که وقتی به دنبال راهکار هستیم همه می‏گویند از دولت کمک بگیرید یا در حوزه اقتصاد مشکل داریم که در این حوزه هم تمامی راهکارها و راه حل‏ها به بانک‏ها ختم می‏شود.

وی با طرح این سئوال که آیا می‏شود از دانشگاه که منظر خلاقیت، ابتکار، اقدام و روش‏های جدید و نوآرورانه است این خواسته را مطرح کرد که ایده‏هایی را تولید نماید و بدون نیاز به بانک و پول دولت به توسعه استان کمک کند؟ گفت: این خواسته‏ای است که از اساتید دانشگاه و دانشجویان دارم، البته راه ساده‏ای نیست و باید اتاق فکرهایی تشکیل گردد تا بلکه راه حل‏هایی اساسی برای برون رفت از مشکلات استان طراحی و ارائه شود.

وی تاکید کرد: از حسنات بزرگ گردشگری، از جایگاه ویژه ترانزیتی و از امکانات معدنی بزرگ لرستان بدون این‏که راه حل فقط  گرفتن اعتبارات از دولت و بانک‏ها باشد باید به نحو احسن بهره کافی را ببریم.

استاندار لرستان با اشاره به این‏که هر کس چنین راه حل‏هایی ارائه نماید، فردی خلاق بوده که می‏تواند مسیر را عوض کرده و با نوآوری اتفاقات بزرگی به وجود آورد، یادآور شد: روش‏های سنتی متداول هم چنان وجود دارند و استان‏های برخوردار و توسعه یافته‏تر بهتر از ما می‏توانند از راه‏های متداول بهره‏مند شوند.

خادمی تصریح کرد: نیاز است ما برای حل مشکلات استان و قرار گرفتن در مسیر توسعه به راه حل‏های ابتکاری برسیم و این یک خواسته من از جامعه بزرگ دانشجویی استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.