پاکسازی ۲۰۰۰ کیلومتر از حومه جنوب شرقی دیرالزور از لوث داعش و عملیات گسترده ضد تروریستهای جبهه النصره در جنوب غربی دمشق از مهمترین تحولات امنیتی سوریه است.

پاکسازی ۲۰۰۰ کیلومتر از حومه دیرالزور از داعش

به گزارش قدس آنلاین، نیروهای ارتش سوریه به عملیات خود ضد تجمعات و مقرهای تروریست های جبهه النصره (مورد حمایت رژیم صهیونیستی) در اطراف جنوب غربی دمشق، ادامه دادند و خساراتی را به آنها وارد کردند.

نیروهای ارتش سوریه عملیات گسترده ای را علیه تجمعات گروه تروریستی جبهه النصره و مقرهای آنها در بلندیهای ظهر الاسود واقع در جنوب بلندیهای بردعیا انجام دادند.

براساس این گزارش، درگیری سختی بین نیروهای ارتش و گروهای تروریستی که درمدت اندکی دچار فروپاشی شدند، رخ داد. تروریست ها به سمت مغر المبر واقع در شرق بلندیهای ظهر الاسود فرار کردند و سلاح ها و کشته های خود را رها کردند.

از سوی دیگر، ارتش سوریه و همپیمانانش به عملیات خود در حومه شمال شرقی حماة ادامه دادند و توانستند کنترل روستای «بلیل» و بلندیهای آن و به اضافه تپه «ام خزیم »در غرب روستای قصر العلی را به دست گیرند.

این درحالی است که نیروهای ارتش سوریه و متحدانش در محور مقاومت  کنترل تمام منطقه، در امتداد روستای «الصالحیة» به سمت « المعیزیلة» و سد المعیزیلة و از آنجا به سمت « المحطة الثانیة» و به  سمت شرق تا شهر البوکمال در اطراف جنوب شرقی دیر الزور  را بعد از پاکسازی مساحتی حدود ۲۰۰۰ کیلومتر در حومه جنوب شرقی دیرالزور از لوث بقایای داعش در دست گرفتند.

گفتنی است نیروهای سوری روز گذشته ۱۸ کیلومتر از مواضع خود  در « المحطة الثانیة » به سمت شمال  پیشروی کردند.

منبع: سانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.