رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد: قدس نور چشم مسلمانان است و آن را به رژیم کودک کُشِ قاتل، غارتگر و اشغالگر تقدیم نمی‌کنیم.

به گزارش قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز یکشنبه در واکنش به تصمیم چهارشنبه گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتخانه واشنگتن از تل آویو به این شهر در اظهاراتی در کنگره حزب حاکم عدالت و توسعه در شهر سیواس اعلام کرد: قدس نور چشم مسلمانان است و آن را به دولت کودک کش قاتل، غارتگر و اشغالگر تقدیم نمی کنیم.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: نمی‌توانیم قدس را به یک کودک‌ کُش و کسانی که جز قتل و غارت هیچ چیزی را قبول ندارند تقدیم کنیم. مبارزه قاطع ما برای حقوق و دموکراسی ادامه خواهد داشت.

رجب طیب اردوغان در ادامه افزود: دوران سختی را در منطقه پشت سر می‌ گذاریم. تحولات عراق، سوریه، یمن و قدس، همگی نشانه این روزهای سخت و دردناک است. با توجه به این تحولات اخیر، آیا توطئه دیگری برای برادرکشی در منطقه باقی مانده است؟ 

وی تصریح کرد: می‌خواهند چشم خود را به روی این حوادث ببندیم و سکوت کنیم. ما بدون توجه به هویت ظالم و مظلوم، همواره حامی مظلومان بوده و خواهیم بود.

اردوغان تصریح کرد: کشورهای مدعی دموکراسی متأسفانه صدای حق و آزادی را خفه می‌ کنند و از ما می‌ خواهند که نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم. انتظار دارند که این بی‌عدالتی ها، کشتار کودکان و ستم ها را پذیرفته و ساکت بمانیم.

رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد: حامی مظلومین باقی خواهیم ماند. برای دفاع از قدس تمام امکانات خود را به کار خواهیم برد. این اقدام آمریکا مغایر قوانین بین المللی و قواعد دیپلماتیک است. تصمیم ترامپ برای انتقال پایتخت آمریکا به قدس نزد ما اعتبار و ارزشی ندارد.

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه گذشته (۱۵ آذر ماه) اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و قصد دارد سفارت این کشور را از تل آویو به قدس منتقل کند.

اعلام این تصمیم موجی از اعتراضات گسترده منطقه ای و بین المللی را حتی در میان متحدان غربی واشنگتن با خود به همراه داشته است.

در همین رابطه، اعتراضات گسترده مردم مظلوم فلسطین در مخالفت با تصمیم ترامپ، تاکنون چند صد مجروح در پی داشته است.

گفتنی است، اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی نیز ۲۲ آذر ماه با محوریت قدس در استانبول برگزار می‌ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.