وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار با رییس سازمان انرژی اتمی گفت: سیاست های رئیس جمهور آمریکا هم در مقابل این توافق چندان زمینه ای برای اجرایی شدن ندارد.

سیاست های ترامپ در مقابل برجام زمینه ای برای اجرایی شدن ندارد

به گزارش قدس آنلاین، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس امروز با علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این ملاقات ضمن یادآوری مباحث مطروحه در ملاقات قبلی در لندن، درباره موضوعاتی نظیر برجام، تحولات منطقه ای و روابط دوجانبه تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه انگلیس درباره برجام ضمن اعلام حمایت کشورش از این توافق، حفظ آن را با اهمیت خواند و به تلاشش در حمایت از برجام در سفر به آمریکا و در ملاقات با نمایندگان کنگره آمریکا اشاره و تأکید کرد: فضای غالب در آمریکا همچنان معطوف به حفظ برجام است. سیاست های رئیس جمهور آمریکا هم در مقابل این توافق چندان زمینه ای برای اجرایی شدن ندارد.

جانسون در ادامه اظهارات خود، بر رفع تدریجی موانع بانکی تاکید کرد.  

صالحی هم با تأکید بر موضع اصولی جمهوری اسلامی مبنی بر پایبندی به تعهدات از جمله در برجام، بر اهمیت مشاهده فواید عینی تداوم این روند تأکید کرد.

وی در این راستا، به تشریح موانع همکاری از جمله در حوزه بانکی میان دو کشور پرداخته و رفع آن ها را برای حفظ برجام ضروری توصیف کرد.  

طرفین درباره تحولات منطقه ای، به بررسی آخرین وضعیت از جمله در عراق، سوریه، یمن و همچنین روابط ایران و عربستان پرداختند.

در همین ارتباط، طرف انگلیسی بر اهمیت و نقش جمهوری اسلامی ایران در حل مشکلات و بحران های منطقه تأکید کرد.

در مورد روابط دوجانبه هم طرفین ضمن ابراز علاقمندی برای گسترش روابط در حوزه های مختلف از جمله حوزه علمی، از توسعه بیشتر همکاری ها در این رابطه استقبال نمودند.

همکاری در حوزه های کاربردی و به خصوص پزشکی هسته ای، از دیگر موضوعات مورد تأکید دو طرف در این دیدار بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.