وزیرخارجه روسیه اعلام کرد: کره شمالی با توجه به عهدشکنی های آمریکا در موضوع توافق هسته ای با ایران خواهان تضمین های امنیتی است.

کره‌شمالی با عهدشکنی آمریکا در برجام خواهان تضمین های امنیتی است

به گزارش قدس آنلاین، سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرد: تهدید آمریکا مبنی بر خروج این کشور از توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» تلاش ها برای پایان دادن به بحران هسته ای در کره شمالی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وزیرخارجه روسیه در این باره گفت: کره شمالی با توجه به عهدشکنی های آمریکا در موضوع توافق هسته ای با ایران خواهان تضمین های امنیتی در صورت مذاکره هسته ای است.

سرگئی لاوروف در ادامه افزود: در نتیجه اکنون شرایط برای ازسرگیری گفتگوها درباره مسأله هسته ای شبه جزیره کره دشوارتر شده است. 

شایان ذکر است، ۱۵ آذر ماه سال جاری رسانه های خبری از پرواز بمب‌ افکن اتمی «بی-۱ بی» آمریکا بر فراز شبه جزیره کره به عنوان بخشی از مانور مشترک آمریکا و سئول خبر دادند.

گفتنی است، مانور هوائی و مشترک آمریکا و کره جنوبی از دوشنبه هفته گذشته (۱۳ آذر ماه) در شبه جزیره کُره آغاز شده است.

این در حالیست که «جان بولتون» سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که به افکار تند و افراطی مشهور است ۱۲ آذر ماه با انتشار پیامی توئیتری اعلام کرده بود: چین و کره شمالی کاملاً آگاه باشند که دیگر با دولت باراک اوباما طرف نیستند. دولت ترامپ در صورت لزوم علیه کره شمالی دست به اقدام نظامی خواهد زد.

کره شمالی پیشتر نیز در توضیح آزمایش اخیر موشک قدرتمند بالستیک خود گفته بود این کار به دلیل تهدید از جانب آمریکا انجام شده است.

منبع: تریبیون

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.