۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 578178

رئیس جمهور قرار است در روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه برای شرکت و سخنرانی در اجلاس فوق‌العاده سران سازمان درخصوص قدس شریف همکاری اسلامی به ترکیه سفر کند.

روحانی به ترکیه می رود

قدس آنلاین- رئیس جمهور قرار است در روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه برای شرکت و سخنرانی در اجلاس فوق‌العاده سران سازمان درخصوص قدس شریف همکاری اسلامی به ترکیه سفر کند.

در پی تصمیم ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی‌بر شناسایی بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این کشور به قدس، بسیاری از مقامات و دولت‌های کشورهای منطقه‌ای به واکنش علیه این اقدام وی پرداختند، چنانچه دبیرکل سازمان ملل و برخی گروه‌های مقاومت نیز این اقدام را محکوم کردند. رهبر انقلاب نیز این اقدام را نشانه ناتوانی آمریکا و رژیم صهیونیستی خواندند و افزودند که این رژیم با این اقدام ضربه بزرگتری می‌خورد و به‌زودی فلسطین آزاد خواهد شد.

در ادامه واکنش‌ها و اقدامات مقامات جمهوری اسلامی، رئیس جمهور نیز با رایزنی‌های دیپلماتیک با همتای ترکیه‌ای خود بر لزوم اقدام قاطع تأکید دارد و بنا به پیشنهاد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قرار شد تا سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به‌عنوان سازمان منطقه‌ای مسلمان نشست فوق‌العاده‌ای در ترکیه در این‌باره داشته داشته باشند.

ایران و ترکیه به‌عنوان قدرت‌های تأثیرگذار در معادلات منطقه بر محکومیت این اقدام و خطرناک بودن تبعات آن به‌دلیل بروز تنش‌های منطقه‌ای تأکید دارند.

وزارت امور خارجه نیز اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارتخانه خود از تل‌اویو به بیت‌المقدس اشغالی و اعلام بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس را به‌شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی دانست.  

گرچه در این شرایط بحرانی اجماع و وحدت هرچه بیشتر کشورهای مسلمان و رسیدن به موضع واحد دربرابر زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی و اقدام عملی دربرابر تجاوزات این رژیم، تنها راه نجات فلسطین است که سال‌هاست در این بحران گرفتار است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.